Na een lange winterstop maakt Seroos 3 zich op voor de 1e competitiewedstrijd. Zeelandia Middelburg 3 komt zaterdag op bezoek en hier zullen de eerste punten weer behaald moeten worden. Eerst blikken we nog heel even terug op de laatste wedstrijd voor de winterstop.

Op 10 december stond de uitwedstrijd tegen Dauwendaele 2 op het programma. Na een mooie reeks overwinningen op SSV 2, De Meeuwen 3, Arnemuiden 3, Bruse Boys 2 en De Noormannen 2 zaten we in een lekker flow en gingen we vol goede moed richting Dauwendaele om daar ook de 3 punten binnen te harken. De druk was hoog bij deze wedstrijd, want we wisten dat de tegenstander in goede en fitte vorm verkeerde en het was de rentree van trainer/coach Jacco Gideonse. Hij hield zich bij deze wedstrijd nog wel wat op de achtergrond, want hij moest het nog een beetje rustig aan doen van de dokter. Ook al was dit voor Jacco erg moeilijk, het lukte aardig. Robbie Holmes nam de honneurs waar de afgelopen weken, gesteund door verschillende interim leiders waaronder Jan-Thijs Buijze en Bart Boogaart. Vandaag de beurt aan Bart! Voetballen kon hij helaas nog niet, want hij was nog herstellende van Pfeiffer. Hoe hij dit en eventueel andere (fysieke) kwalen opliep is nog onbekend. Wel worden er verschillende theorieën gedeeld binnen de groep waarbij het gespierde lichaam en intieme lichaamsdelen het onderwerp van gesprek waren. Robbie en de leiders deden het de afgelopen weken fantastisch, want met vijf overwinningen op rij en een 2e plaats op de ranglijst mag je daar best wel een beetje trots zijn. En nu met onze Jacco erbij kon het toch niet anders dan dat we de eerste seizoenshelft met succes zouden afsluiten. Maar niets was minder waar.. Het zou een zeer matige middag worden met zwak voetbal en te weinig strijd. De volgende namen werden geselecteerd voor deze wedstrijd: Niels Dielekoker, Ramon Dekker-Busquets,  Ramon Meijer-Sinke, Bjorn de Notedop, Mathijs Ferdinand, Bernaar Doeland, Hansie Hansie, Oellie de zaag, Melkveehouder en koeienfluisteraar David, Justin Bostelear Foden, Jonas Pedri, Jimmy Floyd Hesselbank, Melvin Adriano, Bert Benzema en Dion Vinicius Júnior. Helaas werd Bjorn de notendop teruggehaald naar het 2e i.v.m. enkele blessures of aanstellers. Ook Hesselbank moest terug om richting Zwaluwe te gaan met de 2e selectie. Daarvoor in de plaats haalden we iemand terug die de afgelopen tijd voornamelijk zijn tijd in het café had doorgebracht: Luc Geldof, de toekomst van de club.

We gaan niet heel diep in op deze wedstrijd, omdat het alweer een tijdje geleden is en voornamelijk omdat deze middag toch wel omschreven kan worden als een collectieve offday van de groep. Het bleek dat we toch weer even moesten wennen aan de aanwezigheid van Jacco in de kleedkamer. We begonnen wel vol vertrouwen aan de wedstrijd met de positieve en nuttige woorden van interim coach Robbie. Helaas mocht dit niet baten. We werden eigenlijk al vanaf het begin behoorlijk overlopen door de fitte mannen van Dauwendaele en kwamen er niet echt lekker in. Dit resulteerde dan ook in een snelle achterstand. Justin deed nog wel wat terug door hem op fraaie wijze van net binnen de 16 tegen de touwen de maaien, maar verder creëerden we gedurende de wedstrijd weinig tot zeer weinig. In de rust bulderde Jacco nog wel een en ander door de kleedkamer, maar dat kwam niet echt binnen bij de spelers. Een aantal wissels in de rust volgden, maar ook hierdoor konden we Dauwendaele niet aan. De snelle spelers op de buitenkanten en een aantal degelijk voetballende jongens die het spel goed verdeelden deden ons de das om. We kwamen zelf niet in ons spel zoals we de afgelopen weken wel konden, dus kansen creëren kwam er niet of nauwelijks van. Zelfs superspits Melvin was niet tot scoren in staat. Zou hij het nog wel kunnen hoor ik u denken? Daar zijn inderdaad de meningen over verdeeld..  Uiteindelijk verloren we deze wedstrijd met maar liefst 5-1. Of dat niet een beetje overdreven was laten we even in het midden, maar dat we verloren was in ieder geval terecht. Met deze tegenslag sloten we de eerste seizoenshelft af en zat het eerste deel van de competitie erop. Jammer maar helaas..

In de kleedkamer was het eventjes stil, maar al snel maakte het verdriet plaats voor vreugde en trots. De technische staf was weer compleet, Raoul kwam met een krat pils de kleedkamer in en er werden verschillende grove en minder grove grappen gemaakt. En dat mocht ook wel, want de mannen van seroos 3 mogen vol trots terug kijken op een eerste seizoenshelft in de reserve 3e klasse. Deze jonge groep soms aangevuld met wat ervaring in de vorm van 30+ers heeft het geweldig gedaan de afgelopen maanden en dat mag ook gezegd worden. Met dit gevoel werd deze mindere wedstrijd tegen het goede Dauwendaele ook al weer snel weggeschoven. Ze komen nog een keer naar seroos, dus dan laten we zien wat we waard zijn! Met 18 punten uit 9 wedstrijden staan we op de 2e plaats en alles is nog mogelijk richting het einde van de competitie. In de winterstop is er voldoende gewerkt aan de conditie op verschillende vlakken en zit het met het teamgevoel wel goed. A.s. zaterdag wacht de thuiswedstrijd tegen Zeelandia Middelburg 3. Deze ploeg zijn we nog niet tegengekomen, dus kunnen we niet veel over zeggen. Ze staan 5e op de ranglijst met 14 punten, dus je mag het wel een directe concurrent noemen die hoe dan ook verslagen moet worden. Laten we een voorbeeld nemen aan het 1e, die Zeelandia Middelburg 1 ook tot in tranen van de mat speelde. Vol goede moed gaan we er dus weer tegenaan en we kijken weer uit naar de opstelling en de tactische plannen van Jacco en Robbie. Op naar een leuke wedsstrijd, goed voetbal en natuurlijk de 3 punten! Van deze wedstrijd zal volgende week een uitgebreid verslag worden gedaan.

Tot zaterdag!