Ergens in november speelden wij onze wedstrijd thuis tegen de Westhoek 2, maar omdat ik tegenwoordig te druk ben met ‘’de puzzel’’ om wekelijks alle teams op de been te krijgen is het me niet gelukt dit verslag eerder de lucht in te krijgen. De focus is er momenteel volledig om stand te houden tot de kerst, dit gaat met vallen en opstaan, maar de overtuiging is er dat alles daarna weer op zijn plek moet kunnen vallen. Meer pech kunnen we toch niet hebben?

Afijn, tegen de Westhoek liep het zo slecht nog niet. Uiteraard weer een mix van A- junioren, spelers van 5 en een harde kern van een man of 7/8 vanuit het vierde. Vanaf de eerste minuut was duidelijk wie er wilde en kon voetballen en doordat Ross en RJZ hun balvaste spits uitschakelde was er weinig tot geen gevaar voor Seroos 4. En met Kees en Gijs in de spits en een fitte Ad op links en Jaan op rechts konden we de ene aanval na de andere opbouwen.

In de eerste helft resulteerde dit in een doelpunt van Kees na een mooie voorzet van RJZ. Een klasse goal van Bas van 20 meter. Een nette spitsengoal van Gijs na een steekbal van Bas. En een kop- goal van Ross na een mooie voorzet van Jaan. Klein smetje was de miscommunicatie van Olivier met Simon, waardoor  de spits de bal langs de onterecht uitkomende goalie kon schuiven. Met een 4-1 voorsprong gingen we om de thee.

Tweede helft een zelfde beeld, alleen zonder de balvaste spits Kees die ging planken bij het eerste. En een aantal mutaties die ik niet meer paraat heb. Top ook waren de eerste minuten van Do na een paar maanden blessureleed, voor mij 1 van de ankers voor de ommekeer dit seizoen (Lex zou snel volgen). In de tweede helft wisten we nog heel vaak gevaarlijk te worden, zo was het vooral Jaan die achtereenvolgens; Gijs, RJZ en Do vrij voor de keeper zette. Het vizier was helaas nog niet scherp. Toch kwam de beloning voor het harde werken van met name Gijs alsnog. Zo was hij er als de kippen bij om een afgeslagen schot van Jaan in te tikken, en was het hierna Jaan die hem nogmaals vrij voor de keeper zette, 5-1 en 6-1. Hierna het mooiste doelpunt van de middag, en mooie 1-2 tussen Bas en Do, waarna Do de meegelopen Gijs vrij voor de keeper zette. Hiermee kwam de eindstand dus op 7-1 en konden we terugkijken op een prima wedstrijd tegen een zwakker tegenstander.

Hoe de volgende 2 weken zijn afgelopen is inmiddels duidelijk. Het is (nogmaals) roeien met de riemen die er zijn, en normaliter hadden we in het spoor gestaan van Duiveland 2 en GPC 2. Helaas loopt het allemaal even anders, maar gaan we er vol goede moed voor!