Vandaag stond de wedstrijd tegen SSV ’65 2 op het programma. SSV staat momenteel op de laatste positie op de ranglijst. Het lijkt op voorhand dus een wedstrijd te zijn waarin Seroos de favoriet is.

Onderweg richting Goes begonnen de eerste druppels al uit de lucht te vallen. Veel spelers van Seroos begonnen te klagen over het weer en sommige van hen twijfelde zelfs om terug te gaan richting sportpark Noordhout te gaan. Toch wist Lieven ze te overtuigen om eerst eventjes de wedstrijd te spelen in Goes.

In de stromende regen stapten we met de volgende elf het natte veld op: Jens, Boyd, Arjen, Jeroen, Niels, Steven, Ruud, Merijn, Jannick, Melvin en onze sterspeler Peter. Op de bank namen Steven H en Hans plaats.

De 1ste helft begon voor Seroos niet heel lekker na een minuut kreeg SSV al meteen een grote kans die ze gelukkig voor ons naast het doel van Jens schoten. Na deze kans leek Seroos wakker te zijn geschud en kwamen er een aantal kansen voor Seroos. Na een aantal kansen kwam er een hoekschop voor ons die bij Arjen terecht kwam, hij legde hem terug op randje zestien en Ruud kon de bal met zijn rechter binnenkant richting de linkerhoek in het netje leggen. Zo stond Seroos 1-0 voor en leek er weinig aan de hand te zijn. Tot dat SSV een aantal minuten voor de rust ook een hoekschop kreeg. Die hoekschop werd niet zo lekker verwerkt en nadat de bal door drie spelers aangeraakt werd belande hij tegen de touwen en kreeg Seroos dus een domper te verwerken zo net voor de rust.

In de rust werd gezegd dat we gewoon moesten blijven voetballen en dat de goals dan vanzelf zouden komen.

Wat in de rust werd gezegd bleek de waarheid te gaan worden, want in de 2e helft viel de   1-2 voor Seroos na een hele subtiele goal van Jannick die de bal met de binnenkant van zijn voet over de keeper kon heen tillen. Even later kwam de bal rond de rand van de 16 weer voor de voeten van Jannick door een geweldige overstap van Peter (zelf zei hij dat hij hem nog aanraakte om de assist op zijn naam te krijgen) kon Jannick redelijk vrij op goal schieten en dat deed hij dan ook. De bal belande onderkant lat weer in het netje en zo stond het 1-3 voor Seroos. Na de 1-3 kreeg SSV nog een kans waar Jens een goed antwoord op had. Even later ging Niels er met de bal vandoor aan de linkerkant. Hij kwam in de zestien speelde de bal net even iets te ver voor zich uit waardoor de keeper uit kwam, maar daar wist Niels wel raad mee hij lobte de bal prachtig over de keeper van SSV heen.

Seroos kreeg hierna nog een aantal kansjes Peter schopte nog twee ballen tegen de lat (van de ballenvanger) en ook Boyd had nog een kansje. In de laatste minuten van de wedstrijd schopte Jens er nog een voor zijn donder. De scheidsrechter legde het spel gelijk stil, omdat hij dacht dat de speler die Jens had geraakt bijna dood was. Dit schreeuwde hij dan ook over het veld. Achteraf bleek het mee te vallen en stond hij rustig op.

De drie punten waren dus weer binnen voor Seroos 2. Volgende week spelen we op sportpark Noordhout tegen MZC’11 2. Hiervan zal Melvin het verslag gaan schrijven.