Ook Serooskerke 1 is aangekomen in de laatste fase van een lang seizoen. Enkele belangrijke wedstrijden worden nog gespeeld in de strijd om nacompetitie te ontlopen. Samen met Den Bommel, Prinsenland en Terneuzense Boys wordt er uitgemaakt welke twee ploegen de nacompetitie ingaan. Vorige week speelde Serooskerke op Hemelvaartsdag een inhaalwedstrijd tegen FC Axel en op zaterdag tegen MZC’11. Een verslag van beide wedstrijden.

Serooskerke – FC Axel

Deze wedstrijd uit de tweede periode werd afgelopen donderdag ingehaald. Deze periode werd onlangs al door SSV’65 gewonnen. Voor FC Axel stond er dus niet heel veel op het spel, dat voor zaterdag nog wel goede papieren had voor de derde periode. Voor Serooskerke uiteraard geen reden om aan te nemen dat er zomaar gewonnen zou worden. Na de openingsfase bleek hier ook geen reden voor te zijn. Een fel Axel oefende de meeste druk uit in de eerste helft. Dit resulteerde bijvoorbeeld in vele hoekschoppen voor de uitploeg, waar steeds spits Verstraeten bij de eerste paal gezocht werd. Gelukkig voor Serooskerke kwam daar weinig gevaar uit.  Ook de eerste schoten waren voor Axel, waarvan de meeste naast gingen of door Jordi gemakkelijk gepakt konden worden. Dieptepunt was het uitvallen van Lennart met een hamstringblessure.

De eerste kans voor Serooskerke kwam na een opening over links van Peter op Aron. Laatstgenoemde zocht naar zijn rechts, maar kwam niet tot een schot. Uiteindelijk werd de bal te laat en te hard op de meegelopen Alex teruggelegd. Kort daarna volgde een uitgelezen mogelijkheid voor Jasper. Uit een afgeslagen vrije trap bracht Jeffry de bal terug voor de goal waar Jasper alleen was gelaten door de Axel-verdediging. Jasper kon niet goed uithalen, waardoor de bal uiteindelijk wegdraaide van de goal en over de achterlijn belandde. Ook Jorden was dichtbij met een kopbal die net naast ging. Op enkele schoten aan beide kanten na, werden er in de eerste helft geen grote kansen meer weggegeven.

De start van de tweede helft kon niet beter voor Serooskerke. Na enkele minuten draaide aanvoerder Van de Velde onder druk van Derk open naar zijn rechts, waarna hij Aron niet zag aankomen. Die kon vervolgens op doel af en maakte de openingstreffer. Een lekker begin van de tweede helft zorgde voor meer druk van Seroos-kant. Na een kwartiertje kwam Tiemen het veld in voor Derk. Seroos bleef opzoek naar uitbreiding van de marge. Uiteindelijk lukte dat na een actie via Bjorn, Maikel en Tiemen. Nadat dit trio combineerde viel de bal goed bij Aron die de vrijstaande Alex bediende en tegendraads kon afwerken. Met nog 20 minuten op de klok leken de drie punten een heel eind veilig. Seroos werd hierna wat meer teruggedrongen. In de 75e minuut werd Jari Vyaene weggestuurd, die kon voorgeven op Verstraete die voor de 2-1 zorgde. Zodoende werd het duel onnodig spannend. Axel probeerde nog een kwartier lang een punt uit het vuur te slepen, maar Seroos bleef overeind. Gezien de verhoudingen een terechte uitslag. Concurrenten Den Bommel en Terneuzense Boys wonnen ook. Prinsenland verloor het restant van de wedstrijd tegen Arnemuiden.

Serooskerke – MZC’11

Twee dagen later stond alweer de volgende thuiswedstrijd op het programma. Dit keer was MZC’11 de tegenstander. Zij konden geen beroep doen op twee spelers die rood gekregen hadden tijdens de speelronde op Hemelvaartsdag. Daarnaast was spits Osmanie uitgevallen. Hoe dan ook staat er altijd een voetballende ploeg uit Zierikzee op het veld. Op een warm Sportpark Noordhout werd er afgetrapt met Robbie als vervanger van Lennart.

Al snel bleek MZC’11 zin te hebben in een leuke voetbalmiddag. Er werd voortdurend via het middenveld de aanval gezocht. Voornamelijk via de linkerkant werd Sven Heiboer een aantal keer gevaarlijk. Gelukkig zorgde Jordi voor een aantal goede reddingen, werd er naast geschoten of stond het houtwerk in de weg voor de uitploeg. Eerste grote kans voor Seroos ontstond na een onderschepping van Maikel. Hij stuurde Aron weg die vervolgens de meegelopen Derk wilde bedienen. Deze kwam vervolgens een stap te kort om de bal binnen te tikken. Een domper voor Seroos dat het niet op voorsprong kwam. Uiteindelijk leek de eerste helft dood te bloeden na weinig andere hoogtepunten. Totdat Robbie het in z’n bol krijgt. Twee minuten voor rust stuurt hij Aron weg, waarna de keeper zijn goal uitkomt. Aron schiet de bal over de keeper richting het doel en Derk geeft onder druk van verdedigers het laatste zetje, 1-0. Kort na de aftrap van MZC’11 onderschept Maikel de bal, speelt naar Robbie die vervolgens Aron weer diep stuurt om de 2-0 te maken. Binnen twee minuten staat de wedstrijd in een totaal ander perspectief.

Na rust kan hier helaas maar even van genoten worden, want na een minuut of tien maakt MZC’11 de aansluitingstreffer. Een kopbal belandt in het doel. Gelukkig duurt de verlossende 3-1 niet zo heel lang. Vier minuten later besluiten de ingevallen Tiemen te storen bij de verdediging en kan na het afpakken van de bal afronden. 3-1! De mannen uit Zierikzee geven hierna niet meer thuis. Robbie geeft nog maar is een assist op zowel Aron als Derk die beiden beheerst afronden. Ook Peter Gideonse benut de ruimte van voren en dolt de keeper en een verdediger met een sleep. Tot slot wordt het nog 7-1 uit een hoekschop.

Na afloop werd deze overwinning, samen met de geweldige opbrengst van de rommelmarkt, goed gevierd. Terneuzense Boys en Den Bommel boekten ook weer allebei een zege, Prinsenland verloor ’s avonds van Klundert. Komende zaterdag gaan wij zelf op bezoek in Klundert. Bij een eigen overwinning en gunstige uitslagen op andere velden kan handhaving 2e klasse bereikt worden. Wij hopen op uw steun!