Zaterdag 11 mei speelde Serooskerke tegen Bruse Boys. Bru staat aan kop in de derde periode en kon, op papier, als enige Terneuzense Boys nog van een titel af houden. De ploeg uit Bruinisse wist de afgelopen vier wedstrijden te winnen. Bij Seroos loopt het moeizaam op het moment. De afgelopen drie wedstrijden werden verloren. Tijd dus voor eerherstel. Resultaat is nodig om het seizoen, na een goede eerste seizoenshelft, in het linker rijtje af te sluiten.

In de uitwedstrijd bij Bruse Boys werd in het slot van de wedstrijd, tegen de verhouding in, verloren. Bru zat toen in een mindere periode en bij Seroos ging het beduidend beter. Seroos heeft al het hele seizoen te maken met blessures en ook vandaag moest weer worden geïmproviseerd. Jeffry was na een misselijke overtreding tegen NSVV geschorst en ook Lennard moest na zijn vijfde gele kaart een schorsing uitzitten. Maikel had tijdens de warming-up te veel last van een blessure en viel uit. Terwijl Jorden, Mees en Peter (of die jongen nog eens voetbalt is een vraagteken) ook nog geblesseerd zijn.

Op een winderig sportpark werd om half 3 afgetrapt. In de tweede minuut was het al raak voor Seroos. Een voorzet van Aron stuitert in het strafschopgebied over de keeper in het doel. De keeper haalt de bal nog miraculeus uit het doel. Waar iedereen dacht (en volgens ons ook wel zag) dat de bal over de lijn was, liet de scheidsrechter door spelen. Het bleef 0-0.

Een defensief en vanuit de organisatie voetballend Seroos liet vooral Bru het spel maken. Bru had het meeste balbezit, maar kon dit niet omzetten in grote kansen. Seroos kreeg vooral via de omschakeling ruimte om te voetballen. Na ongeveer 25 minuten viel het doelpunt van Seroos. Roy nam een corner en nadat de bal terug kwam van de lat werd deze door Tiemen(?) binnen gekopt. Vervolgens waren er over een weer een paar kansen. De keeper van Bru redt een afstandsschot van Aron en Tiemen kopte na een goede voorzet naast. Aan de andere kant had Dominique van de Berge een paar mogelijkheden om uit te halen.

Na 40 minuten mocht Beau aantreden voor een vrije trap op een meter of 25-30 van de goal. Nu kennen we hem als een harde werker op het middenveld, die af en toe een assist meepakt. De afgelopen twee seizoenen heeft hij niet gescoord, dus een succesvol schot op goal van die afstand zou toch wel een verassing zijn. Beau dacht daar anders over. Als een soort Christiano Ronaldo schoot hij de bal hard en strak in het zijnet. 2-0! Dit was ook de ruststand.

In de tweede helft drong Bru, met de wind in de rug, meer aan. De ploeg zette hoog druk. Seroos werd wat naar achter gedrongen en al kort na rust viel de 2-1. Mats Willemse scoorde de aansluitingstreffer door een prachtig afstandsschot. In de 70e minuut viel de gelijkmaker via een vrije trap. Vanaf net buiten het strafschopgebied scoorde Mats met een hard schot zijn tweede. Zes minuten later was het weer raak voor Bru. Na een voorzet nam Rudo van den Berge de bal op zijn borst mee en schoot de bal diagonaal in het goal. Hierdoor keek Seroos tegen een achterstand aan. In de tussentijd kwam Peter G. in het veld voor de geblesseerde Tiemen.

Kort na de tegentreffer stond Bru te slapen en zette Robbie met een strakke dieptepass Aron vrij voor de keeper. Aron omspeelde de doelman en werd hierbij onderuit gehaald. De strafschop die daarop volgende werd benut door Alex: 3-3. In het slot van de wedstrijd kreeg Bru via Sander van ’t Hof nog een kans op de overwinning, maar deze kopte naast.

Seroos pakte weer eens een punt. Op basis van de ruststand had er meer in gezeten, maar gezien de achterstand in de tweede helft kunnen we uiteindelijk tevreden zijn. Het veldspel was beter dan de vorige wedstrijden en dit geeft weer vertrouwen voor het slot van de competitie. Ook hebben we het publiek weer eens een betere pot voetbal kunnen laten zien.

Volgende week staat de derby tegen Oostkapelle op het programma. Oostkapelle staat kansloos laatste in de derde periode en we zullen er alles aan doen om ze op die plek te laten eindigen. We reken hierbij weer op jullie support!