Zaterdag 23 februari jl. speelde Serooskerke de inhaalwedstrijd thuis tegen Terneuzense Boys. De ploeg uit Terneuzen staat gelijk in punten, met twee wedstrijd minder gespeeld. De Boys hebben een moeizame start van het jaar. Uit twee wedstrijden werd nog geen punt gepakt. Ook vandaag startte ze enigszins verzwakt, doordat een aantal basisspelers ontbraken vanwege blessures.

Seroos had wat recht te zetten. Uit de laatste twee wedstrijden werd slechts één punt gepakt. De uitwedstrijd in Terneuzen werd daarnaast kansloos verloren. Alle reden dus om weer eens te winnen. Björn en Jasper keerde terug in de basiself, ten koste van Tiemen en Jeroen.

Op een zonovergoten sportpark werd om half 3 afgetrapt. Beide ploegen startte slordig. Op een hobbelig veld was er van beide kanten veel balverlies. De Boys oogde iets feller en creëerde via de behendige buitenspelers een aantal kansjes. Aan de kant van Seroos was er de eerste helft eigenlijk maar één goede kans te vermelden, toen na een voorzet van Mees op goal kon worden geschoten.

Net voor de rust werd Terneuzen in het zadel geholpen. Seroos leed, na een vermeende overtreding op Alex, balverlies op het middenveld. De bal kwam bij de doorgeschoven rechtsmidden van Terneuzen die na een goede actie op randje 16 door Maikel werd geraakt. De strafschop die daaruit volgde werd feilloos benut door Bart van Fraeijenhove.

De tweede helft startte Seroos iets feller. Er werd meer druk op de bal gezet, waardoor Seroos ook iets meer op de helft van Terneuzen kwamen te voetballen. Echt uitgespeelde kansen werden niet gecreëerd. Terneuzen kreeg in de tweede helft ook nog verschillende mogelijkheden om de voorsprong uit te breiden, maar speelde deze slecht uit.

Ongeveer 20 minuten voor tijd probeerde Seroos nog iets te forceren met de ingevallen Tiemen en Melvin. Seroos gaf gas en werd steeds gevaarlijker voor de goal van Terneuzen, onder andere via schietkansen van Alex en Robbie. Bijzonder moment was wel een carambole voor de goal, waarbij Tiemen de bal op de lat kopte en deze via Robbie weer tegen de paal kwam. Opvallend genoeg lukte het Seroos ook om via de lange bal gevaarlijk te worden, waarbij Melvin de bal een aantal keer goed kon verlengen. In de slotseconde van de wedstrijd nam Alex nog twee gevaarlijke corners, maar ook hier viel geen doelpunt uit.

Seroos verloor van Terneuzen, waar een gelijkspel beter op zijn plaats was geweest. Het spel van beide ploegen was niet om over naar huis te schrijven. In de tweede helft werd er meer energie in het spel gelegd en dit resulteerde ook in meer scoringskansen. Deze inzet zullen we mee moeten nemen naar de volgende wedstrijd. Dat is aanstaande dinsdag al, waarbij Seroos een bekerwedstrijd speelt tegen Philippine. De wedstrijd start op 20:00 uur op het terrein van VV Veere. Tot dan!