Op dinsdag 26 februari stond de bekerwedstrijd tegen de zondag 3e klasse ploeg Philippine op het programma. De wedstrijd werd wederom niet op sportpark Noordhout gespeeld maar in Veere net zoals de wedstrijd tegen Dongen 2. De weersomstandigheden waren er naar om een lekker pot voetbal op de mat te leggen, dat in combinatie met een redelijk complete selectie op nog enkele geblesseerden na zou voor ene mooi resultaat kunnen zorgen.

Serooskerke begon de wedstrijd met de volgende spelers: Jordi; Lennart, Jeffry, Jeroen, Peter F; Beau, Roy, Bjorn; Tiemen, Alex en Robbie. De goed gevulde bank bestond uit: Peter G, Mees, Jeffrey, Jens en Jordi

In het eerste kwartier van de wedstrijd was het Seroos dat goed aan de wedstrijd begon, er kwamen al een paar kansen maar deze werden helaas niet benut. Na een kwartier kwam Philippine iets beter in de wedstrijd en kreeg wat kansen maar geen kansen die ook daadwerkelijk tot een doelpunt zouden leiden. De eerste helft ging verder gelijk op maar geen van beide partijen wist een doelpunt te maken.

Na de rust was het wederom Seroos dat het beste voetbal liet zien waarbij Philippine er ook het eerste kwartier van de tweede helft niet aan te pas kwam. Later in de tweede helft kwam Philippine beter in de wedstrijd waardoor de ploeg uit Zeeuws-Vlaanderen wederom meer kansen kregen. Beau werd gewisseld voor Peter G en ook Mees kwam nog binnen de lijnen voor Jeffry. Echter bleven de doelpunten ook in de tweede helft uit. Na 90 minuten stond nog steeds de bril stand op het score bord en dat betekent natuurlijk strafschoppen.

Seroos heeft dit seizoen al wat ervaring opgedaan met het nemen van penalty’s in bekerwedstrijden. Zo werd Arnemuiden met 3-4 in penalty’s verslagen en ook Dongen 2 werd uiteindelijk met 3-2 vanaf de stip verslagen.

De penalty’s werden via het ABBA systeem genomen waarbij Philippine mocht beginnen, deze penalty werd binnengeschoten. De volgende twee penalty’s werden genomen door Seroos namens Alex en Lennart en beide schoten raak. Toen was het de beurt aan Philippine om de volgende twee te nemen, de eerste strafschop werd geweldig gekeerd door Jordi. Jordi herhaalde dit kunstje wederom bij de derde penalty van Philippine waardoor Seroos nog steeds 2-1 voor stond. Nu was het weer de beurt aan Seroos om de volgende twee penalty’s te nemen. De eerste werd genomen door Robbie die deze koelbloedig achter de keeper schoot. De vierde en beslissende penalty werd genomen door de man die er ook al twee had gestopt. Jordi nam zelf plaats achter de bal en mocht zijn tot dusverre succesvolle penaltyreeks nog meer glans geven door een einde te maken aan de serie. Dit bleek geen probleem te zijn want de bal werd goed binnengeschoten. Hierdoor bekert Serooskerke verder door wederom met strafschoppen een wedstrijd te beslissen.

Bijzonder is dat Seroos hiermee de tweede club is in het Zeeuwse voetbal dat met drie strafschoppenseries oprij door weet te bekeren. De Noormannen uit Westkapelle deden dit al eens eerder in het seizoen 1987/1988 en Serooskerke sluit zich daar door deze prestaties bij aan.

In de volgende beker ronde nemen wij het op tegen Sliedrecht 1, deze wedstrijd zal gespeeld worden in Sliedrecht op zaterdag 30 maart.