Zaterdag 14 september speelde Serooskerke haar laatste bekerwedstrijd tegen het zaterdagelftal van SV Charlois. De club uit Rotterdam verloor haar eerste twee bekerwedstrijden tegen Coal en Spartaan ’20. Ook de verdere voorbereiding verliep slecht. Naar verluidt won de club nog geen enkele wedstrijd.

Seroos won vorige week van Coal en stond daarmee op een gedeelde tweede plaats in de poule. Coal had een iets beter doelsaldo, maar moest nog aantreden tegen Spartaan ’20. Bij een overwinning zou Seroos een goede kans maken op de volgende bekerronde. De eerste twee ploegen gaan immers door.

De wedstrijd werd gespeeld op veld 3. Onderweg naar het veld vroeg onze onderwijzer Sil nog even na bij de tegenstander hoe je Charlois eigenlijk uitspreekt. Is het Charlois op zen Frans of Charloos op zen Hollands? Het is gewoon Charloos (voor de geïnteresseerden).

Op een zonnig sportpark werd om half 3 afgetrapt. Het eerste kwartier was Seroos dreigend. Sil schoot na vijf minuten een vrije trap over. Ook konden de spitsen van Seroos een aantal keer op goal schieten. Toch kwam Charlois na een kwartier op voorsprong. De club uit Rotterdam beschikte over beweeglijke en behendige spelers en scoorde het doelpunt via de counter. Seroos had wat moeite om de juiste positie te kiezen tegen de 4-4-2 opstelling, maar kwam steeds beter in de wedstrijd. Na ongeveer 35 minuten gaf Björn een steekbal op Aron. Deze legt de bal keurig breed, waarna Dennis de gelijkmaker binnen schoot. Met de stand van 1-1 werd ook het kopje thee gedronken.

De tweede helft startte zonder wissels. Het spel van Seroos was beter. Er werd compacter en feller gespeeld. Ook werd in balbezit meer de vrije man gevonden. Na 60 minuten zet Seroos goed druk op de centrale verdediger van Charlois. Aron pakt de bal af en legt deze breed op Dennis: 2-1! Twee minuten later was het weer raak. Sil pakte de bal af van de aanvoerder van Charlois en kon vrij doorlopen op de doelman. Hij profiteerde optimaal en schoot Seroos naar 3-1. Weer vijf minuten later was het applaus voor Beau. Aron gaf een steekbal en Beau schoot de bal hard in de verre hoek. Met een 4-1 voorsprong was de wedstrijd beslist.

Tiemen en Lennart kwamen nog in het veld voor doelpuntenmakers Sil en Beau. Verder werd de wedstrijd uitgespeeld. Charlois was nog een aantal keer dreigend, maar Seroos kwam nooit echt meer in de problemen. In de laatste minuut had Charlois nog een goede kans. Na een mooie crossbal dribbelde de buitenspeler naar binnen en legde de bal breed. De spits van Charlois kon vrij schieten, maar Jordi redde goed.

Na deze overwinning was Seroos op papier nog afhankelijk van de uitslag van Coal tegen Spartaan ’20. Inmiddels weten we dat deze wedstrijd is geëindigd in 1-5 voor Spartaan ’20. Dat betekent dat Seroos met een tweede plaats in de poule door is naar de volgende ronde.

Volgende week begint de competitie met de kraker tegen Oostkapelle. Waar deze wedstrijd wordt gespeeld is nog niet helemaal bekend, omdat de velden op Oostkappel vooralsnog niet bespeelbaar zijn. Houd de website daarom in de gaten. Het verslag van deze derby wordt geschreven door Maikel.