Op een zeer winderig sportpark Noordhout was VV Hellevoetsluis de 2tegenstander van de competitie. Een nieuwe tegenstander voor Serooskerke. Hellevoetsluis is al jarenlang actief in de 2klasse, alleen in een andere klasse dan de Zeeuwse. Een geduchte tegenstander dus die de eerste wedstrijd geflatteerd verloor van Yerseke. De opstelling was op 2 plaatsen gewijzigd t.o.v. vorige week. Tiemen en Beau vervingen Dennis en Jeffry.

De eerste helft was voetballend mede door de wind niet hoogstaand. Beide ploegen hadden moeite om de bal in de ploeg te houden en er werd snel de lange bal gehanteerd. Wat soms voor hachelijke momenten zorgde aan beide kanten. Het was met name Hellevoetsluis dat grote kansen kreeg. De 1werd overgeschoten en de 2werd maar net geblokt door Maikel, die dit overigens knap deed. Serooskerke speelde de mogelijkheden die het kreeg niet goed uit en kwamen niet verder dan wat speldenprikken.

Waar Hellevoetsluis de eerste helft qua kansen de bovenliggende partij was, kreeg Serooskerke deze in de 2ehelft. Tiemen was eerst gevaarlijk met een schot en kreeg later ook nog een grote kans die hij voorlangs schoot. Verder waren er nog een aantal indraaiende vrije trappen die voor gevaar zorgde. Hellevoetsluis kwam nog maar sporadisch op de helft van Serooskerke. Na een aantal wisselingen aan de kant van de thuisploeg kreeg het nog meer grip op de wedstijd. Het voerde de druk steeds verder op en kreeg wat kansen. Alex zag bijvoorbeeld een schot over het goal vliegen en Bjorn schoot voorlangs. De warrig fluitende scheidsrechter gaf in blessuretijd nog een vrije trap aan Serooskerke. Deze vrije trap werd goed genomen door Alex, op de lat gekopt door Jorden en uiteindelijk door de goed oplettende Aron binnen gewerkt. Na de aftrap nog een lange bal naar voren, waarna de scheidsrechter voor het einde floot. De eerste 3 punten zijn binnen en dat geeft een goed gevoel!

Op basis van de 2helft een terechte overwinning, maar er is nog veel werk te verrichten voor de thuisploeg. Volgende week weer een thuiswedstrijd tegen D.B.G.C. Het verslag hiervan zal geschreven worden door Jorden.