Op zaterdag 28 september speelde Seroos 2 de tweede competitiewedstrijd in tegen EBOH. De wedstrijd werd gespeeld om 12:15 op sportpark Schenkeldijk in Dordrecht. Na de overwinning vorige week tegen De Alblas, was de verwachting dat dit een zwaardere wedstrijd ging worden.

We deden de warming-up op een biljartlaken. Helaas wisten we al dat we op kunstgras gingen spelen en niet op deze perfecte grasmat. De opstelling was als volgt: Jens op de goal, v.l.n.r. Jeroen, Arjen, Jeffrey en Jurre. Middenveld: Steven, Peter, Jordi en Denvy. Voorin Melvin en Bjarne. De wissels waren Dion en Kenneth.

De 1ehelft ging gelijk op. Beide ploegen legde af en toe mooie aanvallen op de mat, die ook afgewisseld werden met slordig spel en veel balverlies. Aan beide kanten een aantal goede kansen. Halverwege was de beste kans voor Seroos. Melvin legde de bal klaar met de borst, Peter nam de bal mee de 16 in en schoot hard op de keeper. In de rebound schoot Melvin hoog over. Verder een schotkans voor Bjarne, en enkele voorzetten en corners die net niet goed vielen. Op het middenveld en rond de 16 van EBOH maakten we aan de bal soms net de verkeerde keuze of was het net te slordig om een goede kans te creëren. EBOH werd vooral gevaarlijk via de flanken, met een snelle buitenspeler en een behendige middenvelder. Ook kreeg EBOH een aantal vrije trappen vanaf de zijkant. Jens moest een aantal keren redding brengen op schoten van afstand en moest een aantal keer uitkomen op ballen die achter de verdediging vielen. Het was een wedstrijd waarin we zeer aan elkaar waren gewaagd.

In de rust gaf coach Van Belzen aan dat de beste kansen voor ons waren, dat we aardig voetbalden en het middenveld in handen hadden. Als we verdedigend geconcentreerd bleven spelen, dan viel er echt wat te halen hier vanmiddag. Begin 2helft lukte het beide ploegen niet om grote kansen te creëren. EBOH kreeg wel iets meer balbezit, en de ruimtes werden groter. Na ruim een uur spelen verving Dion, Bjarne.

Rond de 70eminuut kreeg Peter op links de bal, passeerde zijn tegenstander (die verrast werd door de versnelling die hij in huis had) en gaf vanaf de achterlijn een voorzet op Melvin, die beheerst de bal tegen de touwen kopte: 0-1. Nu spits Melvin zijn eerste goal in de competitie gemaakt heeft, verwachten we dat hij nu los is en veel gaat scoren dit seizoen.
Na de goal ging EBOH vol op de aanval spelen. Vooral via de zijkanten met voorzetten, maar daar kwamen geen grote kansen uit. Verder werd er vooral ruim over en naast geschoten door EBOH. Kenneth viel in voor de moegestreden Peter (die ene versnelling bleek al zijn kracht te hebben gekost). Seroos kwam in de slotfase niet veel aan voetballen toe en ook de vermoeidheid ging een rol spelen. Voor coach van Belzen duurde de 20 minuten na de 0-1 erg lang, zo zei hij achteraf. Toen EBOH op de 16 meter een vrije trap kreeg durfde hij niet te kijken. De aanvaller schoot over, tot ieders opluchting. Verder nog een sliding van Arjen, die daarmee voorkwam dat de EBOH aanvoerder van 3 meter op goal kon schieten.

Na 93 minuten floot de scheidsrechter! Geweldige overwinning uit het vuur gesleept door als team veel arbeid te verrichten en goed gepositioneerd te staan. Volgende week spelen we uit tegen MZC’11 2. Steven zal hier verslag van doen.