Na de knappe prestatie tegen Zeelandia Middelburg stond Serooskerke opnieuw een krachtproef te wachten. Uit bij het fysiek sterke en makkelijk scorende Luctor Heinkenszand. Na alle afwezigen van vorige week was er nu een bijna complete groep. De vraag was echter kunnen we 2 weken achter elkaar de zelfde intensiteit leveren als in de topper tegen ZM. De spelers die het vandaag vanaf de aftrap mochten laten zien waren: Jordi, Robbie, Jeffry, Pjotr, Rick, Ruben, Jordy, Kai, Sil, Lars en Aron.

Om iets over half drie werd er afgetrapt. Seroos liet direct zien met welke intenties we het veld op waren gekomen. Na een goede actie kregen we in de 3e minuut al een corner. Deze werd scherp voorgegeven waarna Sil de bal kiezelhard tegen de touwen werkte. Wat een heerlijke start. Hierna ontsprong zich een wedstrijd waarin Seroos duidelijk de betere partij was en Luctor met lange ballen richting hun spitsen probeerde gevaarlijk te worden. Door goede druk van onze spitsen kwamen deze ballen eigenlijk nooit aan.

Luctor Heinkenszand, wat veel lengte in de ploeg heeft, wordt alleen door vrije trappen op de lange mensen af en toe een beetje dreigend. Hieruit krijgen ze ook één kansje die, voor Seroos gelukkig, net naast gekopt wordt. Na ongeveer 20 minuten spelen gaat Rick goed binnendoor en geeft de bal precies op tijd af aan Kaj. Schuin voor de keeper kiest Kai voor een schot op goal waar wellicht een bal breed op de vrijstaande Aron een betere optie was geweest. Het spel wordt iets slordiger zonder dat we in grote problemen komen. Na een lange bal van achteruit valt deze tussen de verdediging en keeper van Luctor Heinkenszand in. De keeper twijfelt, is te laat en haalt Aron onderuit. De scheidsrechter kan niet anders dan de bal op de stip leggen en de keeper een gele kaart te geven. Ruben gaat achter de bal staan maar schiet zwak in en zo rolt de bal naast.

Seroos laat het er niet bij zitten en komt met één van de mooiste aanvallen van de dag. Een onderschepping bij onze eigen 16 meter leidt een prachtige counter in. Lars geeft een crossbal op Sil over 50 meter in de diepte. Die komt voorbij zijn tegenstander en ziet Robbie vrijstaan. Robbie aarzelt niet maar schiet helaas aan de verkeerde kant van de paal.

Zo is het rust en heerst het gevoel dat wij goed in de wedstrijd zitten maar te veel kansen hebben laten liggen. Cees geeft nog enkele aanwijzingen omdat we verwachten dat Luctor Heinkenszand iets anders gaat spelen en hun lange spits Kevin van Iersel in gaat brengen. Hiermee hebben ze een zeer kopsterke speler in de ploeg waardoor hun lange ballen beter aankomen.

De tweede helft start en Seroos pakt het direct weer goed op. Door een onderschepping in de 50e minuut op het middenveld ligt het middenveld helemaal open. Helaas heeft de donderdag training niet het gewenste effect gehad want de 3 tegen 2 situatie wordt niet goed uitgespeeld. Serooskerke blijft kansen krijgen en het is wachten op de 0-2. Aron speelt een prachtige pass op Lars in, waarna hij ternauwernood verdedigd kan worden ten koste van een corner. Kai ontfermt zich hierover en geeft een prima voorzet. Aron hangt prachtig in de lucht (het lijkt wel of hij steeds hoger komt) en kopt de bal tegen de touwen: 0-2!

Met nog een kwartier op de klok krijgt Luctor Heinkenszand een vrije trap vanaf de zijkant. Dit levert voor Luctor de grootste kans van de wedstrijd op en hier komt Seroos goed weg. De goede vrije trap wordt bij de eerste paal net naast gewerkt. Seroos, waar Cees ondertussen Alex en Wessel heeft ingebracht, reageert direct en komt met een goede aanval. Aron geeft de bal af op Wessel die niet twijfelt en de bal kiezelhard achter de verbouwereerde keeper knalt. Hiermee is de wedstrijd definitief in het slot en zo pakt Serooskerke een welverdiende overwinning.

Na het fluitsignaal horen we de Dauwendaele verloren heeft van Bevelanders. Laat dit nu net onze volgende tegenstander zijn. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.