Na een aantal nederlagen op rij en ondertussen de hete adem van de laatste plek in onze nek, stond vandaag de thuiswedstrijd tegen GPC op het programma. De uitwedstrijd ging verloren op het zoveel besproken kunstgras. Des te meer een reden om vandaag vanaf het begin fel ten strijde te trekken en te laten zien dat gras ons veel beter ligt.

Vooraf werd maar weer eens duidelijk dat we alle mensen hard nodig hebben, want coach Eelke kreeg veel afmeldingen door blessures en wintersport. De vereniging moest dit weekend helaas het 5e er uit halen en de rest werd verdeeld over het 4e en 6e. Zo mochten we vandaag Marijn, Rens, Jaan en Jos verwelkomen. Echter Jos was daarvoor nog een wedstrijd aan het keepen en raakte geblesseerd. Uit de grote toverhoed van coach Eelke werd de joker ingezet en zo mocht Ramon plaats nemen onder de lat. Dat het sowieso zijn (misbruik) dag vandaag zal worden werd in de tweede helft nog eens duidelijk, toen Jacco de plaats onder de lat innam en Ramon de vlag ter hand moest nemen. Dat krijg je dus als je scoringsproductie als spits al een tijd 0 is.

We begonnen strijdlustig aan de eerste helft en hadden veel balbezit. Dat ook GPC fysiek veel strijd levert, blijkt maar weer eens doordat ze niet altijd oog voor de bal hebben, maar meer voor hun tegenstander. Ook al is er niet altijd een bal in de buurt. (Dit moest er toch even uit)
Zoals wel vaker de laatste weken kwamen we, ondanks dat we redelijk goed voetbalden en veel balbezit hadden, op achterstand door een snelle omschakeling van GPC. Zoals de 0-1 werd gescoord, gebeurt ook maar 1x in je leven. Vanaf een metertje of 30 met windje mee werd de bal over Ramon heen geschoten. Ook de 0-2 was een voorbeeld van effectief omgaan met de spaarzame kansen en snel omschakelen. Zo liepen we dus weer achter de feiten aan. Op zoek naar de 1-2, bleven we wel voetballen en kregen ook veel ruimte van GPC. Helaas sprongen we regelmatig slordig om met het balbezit en creerden we moeizaam kansen. Aan het eind van de eerste helft was het geluk aan onze zijde. Jaan gaf vanaf rechts voor en  deze voorzet werd door een speler van GPC in eigen doel gewerkt. Direct na de aftrap floot de scheids voor de rust. Een beter moment had dit doelpunt niet kunnen vallen.

In de rust werd, zoals eerder al gezegd, Jacco op de goal gezet voor Ramon. Jacco was in alle haast naar Seroos gekomen om een helft te keepen en daarnaast verheugde hij zich al op de derde helft met bier, kroketten en frikandellen. Helaas voor hem, maar ook voor iedereen bleef het voedsel achterwege. Hiervoor had de einduitslag beter moeten zijn.

In de tweede helft was het vooral éénrichtingsverkeer richting de goal van GPC. De supporters langs de lijn zagen toch wel een goed voetballend Seroos 6 die combineerden, het spel verplaatste en regelmatig dreigend voor de goal was. Tot doelpunten leidde dit niet, omdat naast een dosis geluk, de keeper en ook de verdediging van GPC met kunst en vliegwerk stand hield. Zo schoot Kaj hard tegen de lat en hadden Ron (oog in oog met de keeper), Marijn (afstandsschot), Nol (kopbal) en Ivo (vrije trap) de gelijkmaker op hun voeten. Zelfs de man in vorm navy seal Wannes kon dit keer geen potten breken. Tot overmaat van ramp werd halverwege de tweede helft ons een penalty onthouden toen een verdediger hands maakte in het strafschop gebied.
Een kwartier voor tijd moest ‘interim Madrileen’ Pinkel met kramp het veld verlaten en kwam de Paus voor hem in het veld. Hij zette zichzelf direct in de spits om daar als stormram te gaan fungeren. Aan het eind ontstond voor hem de grootste mogelijkheid van allemaal. Marijn schoot op doel, de keeper liet de bal los en de paus kreeg de bal op 2 meter van de goal voor het intikken….
Verdere details over deze kans zal ik de paus en ook de lezer besparen. Feit is dat er hierna te weinig tijd was voor nog een grote kans.

Ondanks het verlies hebben we veel strijd geleverd, zijn we dreigend geweest en hebben we goed gevoetbald. Jammer dat dit niet beloond wordt in punten, maar dit gaat de komende weken zeker gebeuren.

Lees hier ook het verslag van GPC 5.