Zaterdag 16 maart mocht Serooskerke 1 aantreden tegen Yerseke 1. De weersomstandigheden waren niet helemaal gunstig maar toch kon de wedstrijd na de hevige regenval doorgaan, wel bleef er een stevige wind die een bepalende factor zou kunnen spelen.

De opstelling was nauwelijks veranderd met die van vorige week, alleen Jeroen stond op de plaats van Jasper die op skivakantie was. Mees, Roy en Jordi namen plaats op de bank.

Zoals al gezegd stond er een stevige wind en die zorgde ervoor dat Yerseke in de eerste helft een windvoordeel had. Bovendien was de start van Serooskerke niet goed en dat resulteerde in een snel doelpunt van Yerseke, al na 30 seconden stond het 1-0. Daarna pakte Serooskerke het spel wel weer redelijk op alleen kon weinig kansen creëren, en wanneer je zelf niet scoort doet de tegenstander dat wel. Zo kwam Serooskerke in de eerste helft ook nog 2-0 achter te staan, en dat was ook gelijk de ruststand.

Na de rust zou Serooskerke het windvoordeel hebben. Hierdoor zou het makkelijker moeten worden om onder de druk van Yerseke uit te kunnen voetballen en om gevaarlijker te kunnen worden voor het doel. Het scoren bleef alleen wel uit en dit leidde tot frustraties. Hierdoor vielen in de tweede helft een aantal gele kaarten, sommige daarvan met een gevolg. Daarnaast wist Yerseke in de tweede helft nog een keer te scoren, hierdoor werd het 3-0 en dit bleef ook gelijk de einduitslag.

Foto’s van de wedstrijd zijn gemaakt door Frans van Pagee, klik hier om deze te bekijken.

Volgende week speelt Serooskerke thuis tegen Krabbendijke. We hopen veel supporters langs de lijn te zien!