En we zijn weer los! De competitie is begonnen en ondertussen zijn we twee wedstrijden onderweg. Hierin werd precies de helft van de punten behaald en werd er gemiddeld 1,57 goal per wedstrijd gescoord. Qua punten dus best redelijk, qua doelpunten moet de echte scherpte nog komen.

Seroos 1 begon de competitie tegen de buren, iZe kwamen op voorsprong door een kopdoelpunt van Jorden en een penalty van Alex in de laatste minuut, helaas werd het in blessuretijd alsnog gelijk. De week erop bleek Seroos hiervan geleerd te hebben. Aron scoorde namelijk zo diep in blessuretijd (na wederom een snoeiharde kopbal van Jorden, ditmaal op de lat) dat de tegenstander geen kans meer had om nog terug te komen tot een gelijkspel.

Seroos 2 startte voortvarend met twee overwinningen. De eerste wedstrijd werd gewonnen door doelpunten van Arjen en Jannick (2 keer). De tweede wedstrijd was een stuk spannender, maar Melvin wist uiteindelijk de matchwinner te worden door de enige goal van de wedstrijd te maken.

Seroos 3 verloor de 1e wedstrijd helaas kansloos. Maar zoals altijd raken ze hierdoor niet van slag, want de week erop wisten ze een 3-3 uit het vuur te slepen. Door goals van Joost, Lars en Jonathan wisten ze een punt op Seroos te houden tegen Axel 2.

Seroos 4 begon sterk aan de competitie door met 2-3  te winnen. Uiteraard wisten de erkende topscorers Jeroen en Gijs (penalty) te scoren, maar de grote blikvanger was Aynsley Jansen. Hij luisterde zijn debuut op met een prachtige goal van 30 meter, nadat hij had gezien dat de keeper iets te ver voor de goal stond. De tweede wedstrijd ging helaas verloren tegen FC Dauwendaele 2, Arnold en Gijs wisten nog wel de eer te redden.

Dan Seroos 5. Zij hebben een grote metamorfose ondergaan. Maar liefst 8 nieuwe spelers zijn toegevoegd aan de ploeg waaronder oud eerste elftalspeler Roy de Visser. De gemiddelde leeftijd is behoorlijk omlaag geschoten daarmee. Maar zoals altijd als er veel nieuwe spelers worden aangetrokken, hebben de trainers tijd nodig om hun speelstijl in te slijpen. Het is daarom geen grote verrassing dat Seroos 5 de eerste 2 wedstrijden verloor, tweemaal met 1-3. De potentie is er zeker wel, want ze leveren wel twee debutanten aan de topscorerslijst. Yannick le Peru en Thomas Winterwijk wisten te scoren voor Seroos 5. Geef ze nog een paar weken en dan zullen we zeker meer hoen van ze.

Seroos 6 werd ook voorzien van een paar jeugdige talenten. In de eerste wedstrijd werd er dan ook direct gewonnen, waardoor de seizoenstart van vorig jaar direct al werd verbeterd. Toen duurde het tot oktober tot de eerste overwinning werd binnengesleept. De week erop bleek dat het team nog niet volledig is ingespeeld, wat leidde tot een verlies. Ivo Besuijen is in ieder geval de eerste man van Seroos 6 die zich mag kronen tot doelpuntenmaker.

De dames trokken ook enkele nieuwe spelers aan en kregen een nieuwe trainer. En een fanatieke ook, want ze begonnen al met trainen voordat de eerste selectie begon. Maar dit betaalt zich ook direct uit, want uit 2 wedstrijd werden maar liefst 4 punten behaald. Esmay, die haar positie voorin heeft ingeruild voor een plek als linksback, bleek haar scorend vermogen niet verloren en wist de eerste wedstrijd direct te scoren en een punt binnen te halen.

En dat brengt ons direct bij de speelster van de week. Want de dames wisten de tweede wedstrijd met maar liefst 3-0 te winnen. Alle goals kwamen van de goal van 1 vrouw, die in het verleden ook al bewees dat ze geen moeite heeft met scoren. Vorig jaar werd ze topscorer van de Dames met 6 goals, nu staat ze na 2 wedstrijden al op de helft van dit aantal en bezorgde ze de Dames 3 punten. We hebben het natuurlijk over niemand anders dan Kyra van ’t Westende. Zij pakt hiermee ook direct de leiding in het klassement.

Morgen weer een nieuwe ronde met 7 wedstrijden en dus ook volop nieuwe kansen. Zo langzamerhand raakt iedereen warmgedraaid en kunnen de doelpunten niet langer uitblijven. Veel succes allemaal.

Topscorerslijst VV Serooskerke t/m 28-09-2019

18 Esmay van Kerkvoort Vr1 1 1
  Totaal:   22 22

Voorgaande winnaars:
  2005/2006; Eric Koopmans (35)
  2006/2007: Andre Brouwer
  2007/2008: Robin Vos (24)
  2011/2012: Gertjan Gideonse/Melvin Poppe (21)
  2012/2013: Aron Koster (19)
  2013/2014: Melissa Sipma (30)
  2014/2015: Adriaan Wattel (19)
  2015/2016: Aron Wattel (23)