Zaterdag 22 april stond voor Seroos de wedstrijd tegen Nieuwdorp op de planning. De wedstrijd werd uit gespeeld bij Nieuwdorp, met goed voetbal weer en een hoofdveld wat er goed bij lag starten de mannen gefocust in de kleedkamer, wetende dat er nog 5 belangrijke wedstrijden op het spel staan voor het kampioenschap.

De 11 spelers die op veld waren gestart begon zo: op goal Jordi, in de verdediging Wessel, Jeffrey Koets, Peter en Robbie. Op het middenveld Kaj, Ruben en Jeffry Poppe. En de voorhoede was Sil, Aron en Lars.

De aftrap was om 14:30. Eenmaal begonnen aan de wedstrijd begon het voor Seroos nogal moeizaam. Seroos had het lastig om balbezit te houden, er werd veel de lange bal gespeeld dit leverde soms kleine kansjes op maar zonder resultaat. Ook wist de vlagger van Nieuwdorp zijn vlag goed te gebruiken er werd veel voor buitenspel gevlagd. De verdediging van Seroos stond sterk er werd bijna niks weggegeven tot dat er in de 27e minuut een counter ontstond van Nieuwdorp 1 van hun eerste kans die gelijk binnenvalt. Nieuwdorp op 1-0 voorsprong Seroos moest dus weer even scherp gesteld worden en begonnen na de goal weer iets beter te voetballen en wat kansen te creëren, maar weer zonder resultaat tot dat er net voor rust door Aron op goal wordt geschoten de bal komt tegen een verdediger aan in de voeten bij Lars hij heeft de schiet kans alleen de keeper redt maar de bal komt terug bij Jeffry Poppe in de voeten en die weet hem net over de keeper te lobben. De vlagger vlagde nog voor buitenspel maar de scheidsrechter had het goed gezien en liet het doelpunt staan, dus 1-1 in de 45e minuut.

De tweede helft begint beter voor Seroos, de bal vliegt binnen een paar minuten al binnen deze wordt alleen onterecht afgekeurd door buitenspel. Seroos blijft in aanval en is overduidelijk de betere ploeg Cees brengt een wissel in de 60e minuut Lars gaat eruit Bjarne komt erin. Een mooie actie van Kaj aan de zijkant waardoor hij ruimte krijgt met zijn linker voet de bal voor te geven, een perfecte bal waar de net in gebrachte Bjarne staat die hem geweldig weet in de koppen in de 72e minuut. Seroos blijft verdedigend goed staan en geven geen kansen meer weg. Seroos komt nog een paar keer in buurt van een doelpunt door corners maar grote kansen vallen er niet meer. Tot dat Aron in de laatste minuut de bal aan de voet krijgt en 3 verdedigers goed weet uit te spelen en 1 op 1 komt met de keeper en Aron dit beheerst weet af te ronden in de 88e minuut. Op het einde vind er nog een flinke botsing plaats tussen Kaj en een speler van Nieuwdorp beide spelers hebben veel pijn aan het hoofd en worden verzorgd op het veld de scheidsrechter besluit om er geen extra tijd er meer bij te doen en de wedstrijd af te fluiten. Een mooie eindstand dus voor Seroos 1-3. Op naar de volgende belangrijke wedstrijden.