Na een ongeslagen reeks van 3 wedstrijden met als laatste een zakelijke 0-3 op de kampioen van vorig jaar leek het erop dat Seroos 3 in vorm is. Het weer was goed en het was tijd voor de 4de wedstrijd van de competitie met als tegenstander Apollo’69 2.

Laten we beginnen met de opstelling het was weer een mooie mix spelers uit verschillende elftallen:

Niels

Bart-Raoul-Matthijs-Ramon M

Wiljan-Kaj

Sam

Dion-Melvin-Kjell

Op de bank zaten Justin en Martin

Het was tijd voor de aftrap maar waar was de scheids?  Omdat wij dachten dat Apollo in blauw zou komen hadden wij rooie shirts aan maar wat bleek nou Apollo was ons voor en had gele shirts aan. Dus dacht de scheids dan doe ik een oranje shirt aan maar eenmaal op het veld zag hij dat de keeper ook oranje was dus moest hij weer gaan omkleden. Met de scheids terug op het veld kon de wedstrijd echt beginnen.

In de eerste helft begon Seroos als de betere partij en creëerde veel kansen en al heel snel viel daar dan ook de 1-0 uit. Een mooie steekpass op Kaj die de bal uitstekend mee wist te nemen leidde tot een lobje over de keeper op doel deze viel helaas tegen de binnenkant van de paal, maar natuurlijk stond onze echte spits Melvin er bovenop en kon zo de 1-0 binnen schieten op open doel.

In het vervolg van de eerste helft bleven er kansen komen voor Seroos maar helaas lukte het ons niet om te scoren. Het fluitsignaal voor de rust klonk en we gingen de kleedkamer in met een magere 1-0 voorsprong.

In de tweede helft werd er gewisseld aan de kant van Seroos, Melvin en Kjell mochten de bank op gaan zoeken en voor hen in de plaats kwamen Justin en Martin. Het begon erg moeizaam voor Seroos er was veel onnodig balverlies en de rust aan de bal was ver te zoeken. Apollo begon juist meer druk te zetten, maar ook zij waren slordig en hierdoor ging de bal van helft naar helft zonder dat er grote kansen waren.

Toen ging het ineens helemaal mis bij Seroos de razendsnelle spits van Apollo werd diep gestuurd en kwam zo 1 op 1 met keeper Niels maar die had geen kans om de bal tegen te houden het werd 1-1. Het bleek een mentale tik te zijn voor Seroos want het voetbal werd er niet beter op en niet veel later werd de spits van Apollo weer diep gestuurd en wist ook deze kans goed binnen te schieten en daar was dan ook de 1-2.

Maar wat gebeurde er nou? De scheids had al eerder aangegeven last te hebben van een blessure en viel nu echt geblesseerd uit. We moesten op zoek naar een nieuwe scheids en de eerste vrijwilliger die heel graag wou fluiten was de grensrechter van Apollo die de hele wedstrijd lang dacht dat het koningsdag was en zijn vlag bij elke mogelijkheid de lucht in stak, dat leek ons geen goed plan dus dat ging niet door. Gelukkig was daar redder in nood Hans Wattel die in recordtempo zijn voetbalschoenen aantrok en de wedstrijd wel verder wou fluiten.

Er was werk aan de winkel voor Seroos en we hadden meer druk naar voren nodig. Dit was het moment om Melvin weer terug het veld in te brengen.

Apollo merkte dat het minder ging en deed er alles aan om de voorsprong te behouden dat ging niet altijd even netjes. De spits van de 2 doelpunten begon met tijd rekken en werd er daarna afgestuurd door een belachelijke actie op Matthijs die werd keihard achter op de enkels getrapt terwijl de bal al mijlenver uit was.

Seroos begon weer meer kansen te creëren en kregen een paar grote mogelijkheden op de aansluitingstreffer. Wiljan die 1 op 1 met de keeper ging maar het net niet wist af te maken, Sam die een vrije trap op randje 16 over wist te schieten en vervolgens nog een grote kans voor Melvin die de bal uit de corner net op de lat wist te koppen.

Ondanks de vele kansen wist Seroos de gelijkmaker niet meer te scoren. Het laatste fluitsignaal klonk en het werd een onnodige en teleurstellende 1-2 nederlaag voor Seroos 3.

We hebben ruim de tijd om dit even te laten bezinken en daarna weer vol goede moed er tegenaan te gaan tegen GPC Vlissingen uit op 28 oktober. Hiervan zal onze kustmarathonloper Ramon Meijer het verslag schrijven.