Na het 1-1 gelijkspel tegen Dauwendaele stond op zaterdag 5 november de wedstrijd tegen Arendskerke op het programma. Een bekende tegenstander welke we enkele seizoenen geleden troffen in de tweede klasse. Helaas acteren beide elftallen sinds dit seizoen een niveau lager. Ondanks dat, zeker een interessante krachtmeting voor de mannen van Cees.

Ten opzichte van de vorige wedstrijd vervingen Peter F. en Lars respectievelijk Rick en Bjarne. Rond de klok van 3 uur (tegenwoordig duurt de pasjescontrole ongeveer een half uur) werd er afgetrapt op Noordhout. In de beginfase liet Seroos direct zien dat zij de ploeg waren die het spelbeeld zou bepalen. Na een slordige eerste 10 minuten, waarbij veelal de lange bal werd gehanteerd, drong Seroos steeds meer aan. In de 15e minuut resulteerde dit in de eerste grote mogelijkheid. Een lange bal van Bjorn werd heerlijk aangenomen door Wessel. Zoals wel vaker dit seizoen stekkerde hij langs zijn tegenstander, waarna hij de bal prima voortrok. In alle drukte was Sil de meest attente speler, waarna hij de bal beheerst afdrukte: 1-0!

Het spelbeeld veranderde daarna niet. Seroos wist steeds makkelijker de vrije man te vinden, waardoor er vlot werd gecombineerd. Na een goede steekbal werd Alex bereikt. Zoals gebruikelijk slalomde hij als een ware aal door de verdediging. Een verdediger van Arendskerke wist zich geen raad en besloot Alex met een beenveeg neer te maaien. Waar iedereen zag dat dit een penalty was, besloot de scheidsrechter anders. Ondanks dit moment creëerde Seroos daarna steeds meer mogelijkheden. Net voor rust wist Lars deze dreiging om te zetten in de 2-0. Na een goede onderschepping en direct voetbal omspeelde hij de keeper en schoot rustig binnen.

In de rust was er dus ook geen reden voor paniek. Nadat Jos, de keeper van Seroos 1 t/m 4, kenbaar had gemaakt twee á drie biertjes te drinken uit het krat na de wedstrijd, werd er afgetrapt voor de tweede helft. Het spelbeeld veranderde echter behoorlijk. Van beide kanten was het slordig, waardoor Seroos er niet in slaagde de wedstrijd definitief in het slot te gooien. In de slotfase onderschepte Roy, die inmiddels was ingevallen, de bal aan de zijkant van het veld. Na een combinatie tussen maar liefst 5 spelers kwam de bal bij een andere invaller, Bjarne. Een goede aanname beloonde hij met een droge schuiver in het doel. Jantje, over en sluiten dacht de leidsman, waarna hij affloot.

Een prima overwinning die vertrouwen geeft richting het einde van de eerste periode. Hierin is Serooskerke nog steeds in de strijd, waar Zeelandia Middelburg voorlopig lijkt afgehaakt. De komende wedstrijden zal iedereen moeten beseffen dat we al voor de winterstop een eerste succes kunnen vieren in de vorm van een periode.

Na de wedstrijd was het ook nog lang gezellig in het nog gezelligere clubhuis. De sjoelavond mag dan ook zeker een succes worden genoemd, waarbij hulde aan de organisatie. Misschien wel het mooiste aan deze vereniging dat jong en oud zich mengt onder gezellige omstandigheden. Komende week (helaas) geen sjoelavond, maar wel de wedstrijd tegen Lebo. Ook dan hopen wij weer op jullie steun. Van deze wedstrijd zal Sil verslag doen!

De foto’s werden gemaakt door Irene Overbeeke en zijn hier te bekijken.