Afgelopen zaterdag stond voor Serooskerke de eerste competitiewedstrijd na de winterstop op het programma tegen Walcheren. Na enkele oefenwedstrijden in de voorbereiding op de tweede seizoenshelft tegen RCS, GPC en WIK’57, was het nu tijd voor het echte werk. De mannen van trainer Cees Houtepen waren erop gebrand, om de goede lijn van voor de winterstop door te trekken. Dit moest gebeuren met de volgende opstelling (van rechts naar links):

Keeper: Tygo
Verdediging: Djangko, Finn, Tom, Wessel
Middenveld: Kaj, Beau, Jordy
Aanval: Robbie, Aron, Lars

Wissels: Alex, Jeffrey, Bjarne, Jens, Kaj C

De voorbereiding richting de wedstrijd liep anders dan normaal. Waar we op vrijdagavond nog dachten om 14:30 te spelen op natuurgras, werd dit om 15:05 op kunstgras. Doordat de natuurgrasvelden van Walcheren pas laat in de ochtend werden afgelast door de “Gemeente”, moest er worden uitgeweken naar het kunstgras. Echter werd hier nog een wedstrijd gespeeld en dus kon de wedstrijd pas een half uur later beginnen. Tijdens de warming-up bleek ook het doelnet kapot te zijn van het kunstgrasveld en begonnen we nog later.

Toen het eenmaal 15:05 was, konden we eindelijk beginnen. Serooskerke begon goed en fel aan de wedstrijd. Hierdoor ging het gelijk op en creëerden beide ploegen geen grote kansen. Wel kwamen beide ploegen goed richting de vijandelijke goal, alleen ontbrak de zuiverheid in de laatste pass. In de 25e minuut kwam Walcheren er gevaarlijk uit met aanvoerder Etienne Mallie, die in zijn rush naar voren werd tegengehouden door Finn. Dit resulteerde niet alleen in een gele kaart voor Finn, maar ook in buitensporig taalgebruik van aanvoerder Mallie. Dit leidde dan ook tot een afkoelperiode van 10 minuten. Na de afkoelperiode werd Walcheren gevaarlijker en viel ook net voor rust de 1-0. Serooskerke werd gelijk na de goal ook nog gevaarlijk met kansen van Lars en Beau.

In de 2e helft ging Serooskerke verder waar het eind 1e helft was gebleven. Serooskerke werd gevaarlijker en het was wachten op de gelijkmaker. Die gelijkmaker kwam er ook na een klein kwartiertje in de 2e helft. Een lange bal van Tygo werd doorgekopt door Aron en belandde bij Jordy, die in zijn eentje afging op de keeper en hem rustig langs de keeper wist te schieten. Hierna bleef Serooskerke kansen creëren en groeide het geloof op een overwinning. In de 60e minuut kreeg Finn zijn 2e gele kaart door een dubieuze beslissing van de scheidsrechter en hierdoor moesten we ons strijdplan aanpassen. Het laatste halfuur werd een fase waarin Serooskerke het gelijkspel probeerde vast te houden en kansen probeerde te creëren vanuit een uitbraak. Door reddingen van Tygo en het hard werken van iedereen werd het gelijkspel vastgehouden en was 1-1 hiermee de einduitslag.

Uiteindelijk een uitslag waar misschien nog wel meer in had gezeten, maar ook een uitslag waar we tevreden over mogen zijn, zeker omdat we lang met 10 man hebben gestaan.

De volgende wedstrijd van de competitie is op 24 februari tegen Hellevoetsluis op Sportpark Noordhout.