De tweede wedstrijd van het seizoen staat voor de deur! De mannen van Serooskerke mogen uit naar de mannen van Bruse Boys uit Bruinisse. De mannen van ‘Bru’ hadden de week ervoor verloren met 4-2 van de meeuwtjes. Hier zaten wat ongelukkige momenten bij, waaronder een eigen doelpunt.

De selectie was nagenoeg  hetzelfde als de week ervoor, maar dit keer waren Thomas Wattel en Robbert Luijk mee met de selectie. Robbert is een aanstormend talent dat zichzelf door zijn inzet razend populair heeft gemaakt bij het publiek. Hij mocht helaas niet starten vandaag wat een grote teleurstelling was voor het publiek.

De wedstrijd werd afgetrapt en al snel bleek dat Bru risico wilde nemen in de opbouw. Dit leek al snel mis te gaan, maar de oude rot Olaf zat er nog net met een sliding tussen waardoor Alex niet kon afwerken op de steekbal van Aron. Zo ging het spel wat heen en weer en was het met name Seroos dat slordig was in de eindfase. Bru probeert met een snelle bal naar voren op de buitenspelers gevaarlijk te worden dit resulteert in een paar moeilijke momenten voor de verdediging van Seroos.

Na een afgeslagen bal van Seroos schakelt Bru razendsnel om en brengt de bal na een opening naar de rechtsbuiten die de bal doorspeelt waarna er een voorzet komt die half half wordt weggewerkt. Zo valt die bal voor de voeten van de linksbuiten die de bal richting de verre hoek schiet. De bal verliest heel veel snelheid, maar doordat onze keeper JordY op het verkeerde been stond gaat de bal erin!

Zo kijkt Seroos na iets meer dan een half uur spelen tegen een 1-0 achterstand aan. De slordigheid van Seroos breekt ze dus weer op. Ondertussen is het harder gaan regenen en krijgt de bal steeds meer vaart. Hierdoor worden de ballen die achter de verdediging komen steeds gevaarlijker. Dit gaat voor beide ploegen zo door tot aan de rust zonder echt tot grote kansen te komen.

De 2de helft start zonder wijzigingen en al snel golft het spel op en neer. Dit resulteert in de 2-0 van Bru na weer een snelle omschakeling waarbij de linksback naar voren gaat en niet opgepakt wordt door de verdediging van Seroos. Zo vrij als een vogel krijgt hij de bal op zijn kale bol en verdwijnt met een boogje de hoek in!

Seroos moet nu echt aan de bak!

Zo wordt er meer en meer gewisseld en Bru wilt zelfs een 4de wisselmoment gebruiken, maar dat mag niet volgens de regels waarna er een hele teleurgestelde speler besluit om de waterzak om te schoppen. Er wordt meer en meer druk ontwikkelt vanuit de kant van Seroos en dit resulteert in een aanval waarbij Alex uitzakt en zo de bal verlegt naar Sil die op zijn beurt de volledig vrijstaande Aron aanspeelt die diagonaal de trekker overhaalt en de 2-1 tegen de touwen beukt!

Hierdoor gaat Seroos nog aanvallender spelen om de 2-2 te forceren. De grens van Bru lijkt hier niet echt van gediend te zijn en steekt om de haverklap zijn vlag omhoog. De vraag is of die niet vermoeid was en niet te veel meters meer kon of wilde maken en daardoor zijn vlag omhoog stak. Vervolgens dacht Wessel met een stiekeme poging de bal over de keeper heen te schieten maar zijn bal raakte de lat.

Vervolgens was er een kleine 10 minuten later weer een bal op de lat. Een voorzet werd bijna door een eigen speler tot doelpunt gepromoveerd, maar Bru kwam met de schrik vrij. Nadat er 10 nieuwe ballen in het spel werden gebracht door de vele ballen die op de akkers werden geschoten was er nog één hele grote kans van Aron. In de 90 + 8ste minuut kreeg hij de bal voor zijn voeten, maar dit keer was de keeper in de 1 op 1 de baas over Aron.

Kort hierna vond de scheids het genoeg geweest en floot hij af voor het einde van de wedstrijd. Zo gingen de mannen van Seroos met 0 punten huiswaarts en staat volgende week de wedstrijd tegen de meeuwtjes op het programma.

We hopen op jullie komst.

Het wedstrijdverslag zal geschreven worden door Robbert Luijk mocht hij niet bij de selectie zitten dan zal Maikel Simonse het verslag schrijven.