Datum: zaterdag 14 oktober 2023

Op een zonnige maar winderige zaterdagmiddag begaf VV Serooskerke zich naar Sportpark ’t Hart voor een belangrijke uitwedstrijd tegen VV Arnemuiden. Helaas hadden we uit de eerste drie wedstrijden nog geen punten weten te behalen, maar we waren vastbesloten om een goed resultaat neer te zetten in Arnemuiden.

Voor de oplettende kijker waren er voorafgaand aan de wedstrijd al enkele lichtpuntjes in de selectie van Serooskerke, zo zagen we Aron Wattel weer gedeeltelijk meedoen met de warming-up en vervolgens plaatsnemen op de bank. Ook was super spits Bert Dost opgeroepen, en keerde Rick Verhage met zijn 65e jarige heup terug in de basis.

Cees stelde de volgende basisopstelling op: Jens stond onder de lat, terwijl Djangko, Tom, Rick en Wessel de verdediging vormden. Het middenveld werd bemand door Beau, Sinke en Kaj, terwijl in de aanval Alex terugkeerde van een blessure, Lars in de spits stond en Bjarne op de rechterflank de aanval completeerde.

De wedstrijd begon met een vroege tegenvaller voor Serooskerke. Vanuit een omschakelmoment naar voren verloren we door een persoonlijke fout de bal op de middenlijn, waardoor de weg vrij was voor Arnemuiden en ze al na 5 minuten de 1-0 konden bijschrijven. De thuisploeg verdubbelde al snel hun voorsprong, maar vlak daarna wisten wij via een overstapje van Sinke Beau te vinden op de rand van de zestien, die met de buitenkant van de voet de bal in de touwen wist te plaatsen.

Helaas, door een ongelukkige fout in de defensie, liep Arnemuiden binnen enkele minuten alweer uit naar 3-1, en voegden ze even later zelfs nog een vierde doelpunt toe. Kort voor rust weten we echter nog een keer te scoren, ditmaal vanuit een hoekschop, waarbij Alex een doelpunt met zijn hoofd maakte, waardoor we gingen rusten met 4-2.

In de tweede helft, die nog rommeliger was dan de eerste, liepen we opnieuw tegen een tegendoelpunt aan, waardoor de stand op 5-2 kwam te staan. Ondanks de drang naar voren en enkele halve kansen en mogelijkheden, wisten we de keeper van Arnemuiden niet echt te testen. Uiteindelijk kwamen we door een afgeslagen voorzet die in eigen doel werd gewerkt tot 5-3. Met de aanvallende druk in de laatste minuten kregen we nog enkele kansen, waarbij Bert zijn hoofd net niet voldoende tegen een voorzet kreeg, Sinke de bal twee keer aan de verkeerde kant van de paal plaatste en Bjarne erin slaagde zijn hoofd tegen de bal te krijgen, maar deze ging net tegen de buitenkant van de paal. In een tegenaanval in de absolute slotfase kregen we via meerdere scrimmage nog de 6-3 om de oren, en dit bepaalde de eindstand.

Zo blijven we op zoek naar onze eerste punten van het seizoen, na deze teleurstellende start. Maar we zijn vastbesloten om terug te komen met sterke prestaties in de komende wedstrijden en te knokken voor de punten.