Twee seizoenen lang hebben we de competitie niet uitgespeeld en geen promotie/degradatie op basis van een volledig seizoen kunnen toepassen. Het doel voor de KNVB is om dit seizoen wel een eindrangschikking en een promotie/degradatie toe te kunnen passen op basis van sportieve prestaties. Het voetbal heeft echter in de categorie A langere tijd stilgelegen, hierdoor zijn reguliere speeldagen uit de eerste competitiehelft komen te vervallen. Daarnaast zijn er nog veel teams die nog wedstrijden moeten inhalen uit de eerste competitiehelft.

Er zijn ook nog veel onzekerheden ten aanzien van corona en mogelijke maatregelen die hiermee gepaard gaan. Om voldoende ruimte te hebben om de competities goed uit te spelen en met de mogelijke onzekerheden om te gaan, zien we ons genoodzaakt om de competities in de verschillende categorieën aan te passen. Hieronder vind je een overzicht wat dit voor de verschillende categorieën betekent:

Categorie A senioren mannen en vrouwen veldvoetbal

De KNVB neemt over de wijze waarop deze competities zullen worden uitgespeeld op vrijdag 28 januari een definitief besluit. Vanwege het feit, dat wij ons grote zorgen maken of deze competities met volledige nacompetitie nog afgewerkt kunnen gaan worden, worden op dit moment de scenario’s nader bekeken. Ons uitgangspunt is dat we een grote mate van zekerheid moeten hebben om dit seizoen promotie en degradatie door te voeren. Een derde seizoen zonder eindrangschikking vinden wij onaanvaardbaar.

In ieder geval zullen vanaf het weekend 5/6 februari de eerste inhaalwedstrijden worden vastgesteld.

Categorie B veldvoetbal

Alle categorieën in het veldvoetbal (senioren, junioren en pupillen) gaan aankomend weekend 29/30 januari starten met het reguliere programma. De speeldagenkalender blijft voor deze categorie ongewijzigd.

De wedstrijden die bij de pupillen eerder gespeeld hadden moeten worden in de 3de fase komen te vervallen.

Inhaalwedstrijden voor de junioren en de senioren worden zoveel mogelijk gepland in inhaalweekenden om zoveel mogelijk de competities uit te spelen.

Alle informatie is terug te vinden op de site van de KNVB.