Locatie: Sportpark Noordhout, Serooskerke

Datum: 23 September 2023

Wedstrijd: Serooskerke – SV Walcheren

Een zonnige septemberdag zorgde voor de perfecte setting voor een boeiende competitiestart op Sportpark Noorderhout. De zon scheen aan de horizon en het veld lag er strak bij. Het was aan Serooskerke om hun goede voorbereiding te vertalen naar een succesvolle competitiestart.

Serooskerke had een goede voorbereiding, op vorige week na, voorafgaand aan deze wedstrijd met een aantal overwinningen (Cluzona, Terneuzense Boys en de Meeuwen) en een gelijkspel tegen SVOD’22. Echter, de glans van die voorbereiding werd getemperd door de blessureproblemen waarmee de ploeg te maken heeft. Meerdere spelers (7!) waren niet inzetbaar, waardoor er beroep gedaan moest worden op onervaren jongens.

Walcheren daarentegen had een moeizame voorbereiding. De ploeg had moeite om hun vorm te vinden en hadden alle drie de bekerwedstrijden verloren.

De eerste helft begon met een wedstrijd die redelijk gelijk opging, waarbij Walcheren licht de overhand leek te hebben. Beide teams zochten naar openingen in de verdediging van de tegenstander. Walcheren toonde hierin vastberadenheid en zette Serooskerke onder druk.

Serooskerke had veel moeite met de lopende mensen bij Walcheren, die loopacties maakten om de spelers uit positie te trekken. Daarnaast verloor Serooskerke te vaak de tweede bal en kon het aanvallend geen vuist maken. Het ontbrak aan creativiteit en kwaliteit om door de verdediging van Walcheren te breken.

De druk van Walcheren betaalde zicht uit in de 35e minuut. Vanaf ongeveer 25 meter afstand van het doel haalde Hicham Azzanagui goed uit en scoorde. Met een 0-1 voorsprong ging Walcheren de rust in.

Serooskerke kwam uit de kleedkamer met duidelijke intenties om de wedstrijd om te gaan zetten in de tweede helft. Er werd in de rust tweemaal gewisseld en er werd overgestapt op een 4-4-2 formatie in een poging om meer grip op de wedstrijd te krijgen.

Voordat de tactische zet effect had, lag de 0-2 er al in. Een afgeslagen vrij trap belandde in de 46e minuut voor de voeten van Etienne Mallie, die effectief raak schoot in de korte hoek.

Serooskerke kreeg na de goal iets meer controle over de wedstrijd en zocht naar kansen op de aansluitingstreffer. In de 55e minuut kregen ze een grote kans via een indirecte vrije trap in het zestienmetergebied. Echter, de inzet van Finn van de Rafelaar kon niet worden verzilverd.

In de 64e minuut nam de wedstrijd een vervelende wending, toen Serooskerke een uitgelezen kans kreeg om terug te komen in de wedstrijd via een penalty. Finn van de Rafelaar ging achter de bal staan, maar slaagde er niet in om de Walcheren-doelman Joey Geljon te passeren, na een matig in geschoten penalty.

Walcheren deelde vier minuten later de genadeklap uit door via een schitterende goal van Servan Brasser de 0-3 te maken. De wedstrijd was gespeeld.

In het resterende deel van de wedstrijd ging het spel op en neer, maar Walcheren voegde in de 87e minuut via Wouter Koch nog een doelpunt toe aan de score, waardoor de wedstrijd eindigde in een teleurstellende 0-4 nederlaag.

Walcheren verliet het veld als verdiende winnaar. Voor Serooskerke is er veel stof tot nadenken voor de komende wedstrijden.