Na een wisselvallig begin van het seizoen stond onze favoriete tegenstander De Meeuwen op het programma. Hoe slecht we ook draaien, De Meeuwen betekent altijd een ruime overwinning. Nadat we weken met een selectie van 17 man op pad zijn geweest, hadden we vandaag maar 14 man. Nog steeds ruim voldoende. Eigenlijk stonden er 15 man op de lijst, maar Sjaak haakte op het laatste moment af omdat zijn vriendin zo jong is dat ze nog in Sinterklaas gelooft, waardoor ze samen naar de intocht moesten. Toen we op Sportpark Noordhout aankwamen heerste er een doodse stilte. We bleken de hoofdact van de dag te zijn, en bij gebrek aan betere teams was het publiek thuisgebleven. Pas nadat we de entreeprijs naar -4 euro verlaagden, kwam er toch wat publiek op onze wedstrijd af. Hoofdact van de dag waren we al lang niet geweest, de laatste keer dat dat gebeurde moesten we uit tegen Borssele 1. Daarom kregen we een speciale behandeling: Voor de wedstrijd meldden leden van het bestuur zich in de kleedkamer om ons moed in te praten en ons nog maar weer eens een keer duidelijk te maken dat de positie van coach Eelke op het spel stond als we niet zouden winnen.

Na de warming-up gingen we terug naar de kleedkamers, zodat we als echte topteams onder muzikale begeleiding het veld zouden betreden. Helaas wist niemand hoe de geluidsinstallatie op de tribune werkte, de muziek ontbrak. Gelukkig hadden we achter in de kleedkamer een oude radio gevonden, dus onder het genot van de reclame van Sky Radio betraden we het veld. Wannes mocht als pupil van de week naast de scheidsrechter lopen en de bal het veld op dragen. Na alle evenementen die bij de hoofdwedstrijd van de dag horen, was het dan eindelijk tijd voor de aftrap. Door alle bijzonderheden waren we zo van slag, dat we pas na een minuut ontdekten dat de vlaggers op de verkeerde helft stonden te vlaggen.

De Meeuwen begonnen goed en wisten de eerste kans te creëren, maar Fre redde knap. Daarna bleek Seroos zes heer en meester. Vlotte combinaties en mooie steekpasses zorgden ervoor dat het publiek niet voor niets in de kou naar het veld was gekomen. Musa had doorgekregen dat er op hem was ingezet als topscorer van het zesde terwijl hij nog niet gescoord had, dus ging hij er vol voor. Éen diepe bal op hem, een mooie beweging langs de keeper, en de 1-0 was een feit. Daarna combineerde Seroos vrolijk verder. Na weer een prachtige aanval scoorde Rooney met een afstandsschot de 2-0. Na een lange bal van Nol wist Joost ook te scoren, en een mooi uitgespeelde aanval zorgde ervoor dat Rooney zijn tweede binnen kon tikken. Ruim voor de rust was de 4-0 al bereikt, en dit hadden er nog veel meer kunnen zijn. Een ander hoogtepunt van de eerste helft was een corner die Michiel, deze was zo scherp en hard dat hij het eerste reclamebord naast de cornervlag raakte, ook een prestatie. Na de rust liep het aanvallend wat minder soepel en de Meeuwen kwamen er ook een paar keer gevaarlijk uit. Dit leidde niet tot grote kansen, en aan het einde van de wedstrijd zorgde Joost met een keiharde knal via de onderkant van de lat voor de 5-0 eindstand.

Na de wedstrijd kregen we een winstpremie van frikandellen en kroketten uitgekeerd, wat door het gebrek aan overwinningen zeldzaam is. Leider Paus schijnt al zo trots als een hond met zeven lullen rond te paraderen in Zoutelande, nu zijn team van het vijfde elftal van zijn woonplaats heeft gewonnen. Opvallend, omdat hij zelf geen bijdrage leverde aan deze wereldprestatie. Eerst dachten we nog dat hij overgelopen was naar het elftal van zijn dorpsgenoten, maar ook daar zat hij niet bij de selectie. Volgende week spelen we een wedstrijd die voor de UEFA-coëfficiëntenlijst belangrijk is. We hopen dan in het belang van het Nederlands voetbal de Terneuzense Boys met nul punten terug naar België te sturen.