Op zaterdag 16 november, staat een nieuwe bekerronde op het programma. Na een lastig competitieduel tegen Walcheren vorige week zijn de mannen van Seroos weer in Vlissingen om het dit keer op te nemen tegen de buren, GPC Vlissingen. De twee teams hebben elkaar al eerder dit seizoen getroffen in de voorbereiding met als resultaat een gemakkelijke overwinning van Serooskerke met 0-5.

Dit keer ziet de selectie er wat anders uit dan de afgelopen weken vanwege blessureleed en vakantiegangers. De 14 spelers die het moeten doen vandaag:

Jordi, Robbie, Koets, Jasper, Niels, Lennart, Björn, Sil, Aron, Dennis en Jordi. Met op de bank Peter, Denvy en Jordan. Op het laatste moment haakte Tiemen af vanwege een griepje.

De eerste helft begon in het voordeel voor Serooskerke nadat de thuisploeg probeerde op te bouwen met een terugspeelbal naar de keeper. De keeper was van plan om de bal naar voren te schieten maar daar dacht een polletje in het gras anders over en de bal sprong zo over het been van de keeper. 0-1 voor Seroos al vrij snel in de wedstrijd. Dit is weer een wijze les voor de mannen van GPC, als ze vaker naar Veronica Inside hadden gekeken dan hadden ze vast gehoord dat een voetballende keeper niet werkt, aldus René van de Gijp. Na de 0-1 was het een tijdje rustig voor beide goals, er werd slordig gespeeld van beide kanten maar uiteindelijk wist Robbie met een combinatie met Dennis de achterlijn te halen en daarbij een uitstekende voorzet te leveren op Jordi, die de bal naast de keeper legt. Niet veel later leverde Robbie weer een assist op Jordi die de bal in de verre hoek schiet. Inmiddels alweer 0-3 voor Serooskerke in de eerste helft.

Serooskerke is duidelijk de betere met veel balbezit en creëerden ook meer kansen. GPC probeerde het wel een aantal keer maar Jordi Suurmond heeft echter niet al te veel te doen gehad. Even later probeerde GPC weer een opbouw te verzorgen maar daar dacht Björn anders over en zette goed door op de nummer 6 van GPC. De bal kwam hierdoor in de voeten van Dennis die de aanval opzette met een bal naar Aron die vervolgens een uitstekende voorzet verzorgde op de diep gelopen Björn, die de bal prima afrondt in een leeg doel. Grote klasse, 0-4 voor Serooskerke. Niet veel later ging het weer mis in de opbouw van GPC waardoor Aron de bal veroverde rondom de 16 meter van GPC, Aron hield prima het overzicht en vond Dennis in de 16 die beheerst afwerkte op doel. 0-5.

Na een lekker warm theetje in de rust treden beide teams weer het veld in, met een wijziging bij Serooskerke, Peter komt erin voor Aron vanwege een lichte blessure. Peter mocht plaatsnemen in de spits. In de tweede helft gebeurde er duidelijk minder dan in de eerste helft, de mannen van GPC probeerden niks te forceren en Serooskerke was blij met de voorsprong. Toch zocht Serooskerke wel de aanval met de fris ingebrachte Peter. Peter is een balvaste en bewegelijke spits en dat liet hij meteen zien. Peter kreeg de bal in de 16 meter aangespeeld, draaide goed weg van de tegenstander en bezorgde een perfecte bal bij de tweede paal op Robbie die de 0-6 kon maken. Inmiddels zijn ook Denvy en Jorden in de ploeg gekomen voor Niels en Sil.

Even later in de tweede helft zorgde Denvy nog voor een mooi doelpunt met een schot in de verre hoek op aangeven van Dennis voor de 0-7 en besliste hiermee het eindresultaat.

Al met al een uitstekende wedstrijd en op naar volgende week, MZC thuis!