Het was een trieste aanblik zaterdagmiddag. Op sportpark Noordhout heerste een doodse stilte en de deur van de kantine was op slot. Blijkbaar was het een bekerweekend en speelde geen enkel team thuis. Daarom zat ook het ballenhok op slot. De leiders die normaal de sleutel hebben waren weekendjes weg naar Oost-Europa (Boedapest en Nijmegen), dus moesten we het zonder ballen of bidons doen. Gelukkig mochten we die van tegenstander Veere lenen, waarvoor dank! In Veere waren we ook de enige wedstrijd van de middag, maar moesten we alsnog op het tweede veld spelen.

Hoewel we midden in het seizoen zitten loert onze technisch directeur Jelle altijd op transfervrije buitenkansjes, die hij daarna voor forse transfersommen weer door kan verkopen aan andere teams. Zo presenteerde hij maandag ineens Sylvano Wondergem, die na een paar jaar pauze weer gaat voetballen. Hij was hard nodig, want door blessures en weekendjes weg misten we negen spelers. Interim-coach Joost moest dit keer een opstelling zonder centrale verdedigers uit de hoge hoed toveren. De Simeone van Seroos had nog wat geniepige plannetjes gesmeed om de tegenstander uit hun spel te halen, maar zo wil je niet winnen.

De eerste helft begonnen we voetballend sterk en al snel kwamen we op voorsprong. Na een goede voorzet van Maurice kwam Marijn Riemens goed voor zijn man. Waar de gemiddelde speler deze bal over de ballenvanger had gerost, stuurde Marijn de bal beheerst langs de keeper. We weten dat je tegen Veere nooit te vroeg moet juichen, dus bleef de neckless celebration nog even uit. Na een half uur maakte Veere gelijk uit een vrije trap van randje zestien en daarna brak een kwartier aan pure chaos uit. We hielden de bal niet meer in bezit en Peter Zwemer deed een gooi naar de Peter Zwemer Bokaal. Hij kon één meter voor de doellijn een bal gewoon richting de zijlijn wegwerken, maar schoot via de paal de bal door de benen van de keeper de bal weg. Net geen eigen doelpunt, dus blijft Yoeri leider in dit klassement.

Na de rust werd het spel weer wat georganiseerder. Vrij snel kwamen we gelukkig op voorsprong. De keeper van Veere schoot tegen Candy aan, die daarna de bal kon binnen schieten. Ondertussen was het massaal opgekomen publiek een discussie aan het houden over onze regenboogaanvoerdersband. Mooi om te zien deze band waar wij al een jaar mee spelen nu ook landelijk een thema wordt.

Niels, die met zijn doelpunt nu alleen topscorer was, zag zijn kans schoon om op de spitsen die dit weekend niet speelden uit te lopen. Hij miste jammer genoeg een enorme kans van dichtbij. Wat ontbreekt er nog in dit verslag? Natuurlijk, de beenveeg van de week. Marijn (Ven) werd verteld dat hij later in de wedstrijd nog neergezaagd zou worden en “dat is geen dreigement, maar een belofte”. In plaats van Marijn kreeg Maurice deze zaag nadat hij een kans miste in de zestien. De scheidsrechter wees naar het plukje wit gespoten gras wat zo’n twee meter links van het midden een penaltystip moest voorstellen. Uiteraard ging Niels Snoep achter de bal staan. Wat er toen gebeurde, ziet u onderaan dit verslag.

Om de drie punten te vieren, bestelde debutant Sylvano een broodje kroket. De kroket was goed warm (VCK, maak aantekeningen!), maar het broodje was aan de kleine kant. Het had de grootte van een half puntje (brood, niet censureren dit keer a.u.b.). Aanrader van de week zijn de bitterballen van Veere. We vermoeden Van Dobben, goede vlezige ballen. Volgende week spelen we een uitwedstrijd tegen Zeelandia, met supplement! Mocht u aanstaande zaterdagavond in de stad ergens een neckless zien of horen, dan weet u dat VV Serooskerke 5 in de buurt is.