Na de afslachting uit bij Veere moesten we ons vandaag weer herpakken. De tegenstander van vandaag Wolphaartsdijk 2, de koploper van onze competitie.
Een lastige middag werd vooraf al voorspeld, ook hielp het niet mee dat de avond/nacht ervoor een verassingsfeest voor Meijer was georganiseerd.
Meijer had zoveel drank cadeau gekregen dat het hem fataal werd ( zie foto ). Toch was hij net op tijd toen we moesten vertrekken.
De weersomstandigheden waren niet ideaal, hierdoor speelden we op het kunstgras.

Jacco had vandaag weer een mooie selectie op de been gekregen met in de basis de volgende spelers: Jos op de goal in de verdediging stonden Meijer, Oullie, Jurre en Bart.
Daarvoor stonden: Dekker, Sander en Kaj. Verder hadden we een jeugdige aanval met Mylo, Okkie en Kjell. Als wissels hadden we Jestin en Marcio meegekregen.
Na een maand niet te hebben gespeeld was het weer even wennen om met ze allen weer samen te spelen, maar toch begonnen we erg goed aan de wedstrijd.
Iedereen zat er kort op en Wophaartsdijk had daar geen antwoord op, hierdoor viel na 20 minuten de eerste goal.
De bal viel voor de voeten van Okkie en die kreeg de bal met enig geluk van een tegenstander in de goal.
Toch zwakten we als team wat af, de felle druk die er het eerste kwart van de wedstrijd was viel weg en Wolphaartsdijk kwam in haar spel.
Het waren een stel jonge gasten die de bal goed en snel konden rond tikken op het kunstgrasveld, hierdoor was de voorsprong niet voor lang.
Na een overtreding kreeg Wolphaartsdijk een vrije trap, deze werd laag geschoten en iedereen mistte de bal waardoor die in het net viel.
Net voordat de rust kon beginnen kregen we de tweede tegen. Jos trapte de bal bij een tegenstander in de voeten waarna hij Oullie knap passeerde en de bal achter Jos schoot.

Na een warme bak thee die we wel konden gebruiken begon de tweede helft. In de tweede helft hadden we niet veel te vertellen.
Jestin en Marcio kwamen er nog in om het aanvallende spel nog wat te verbeteren, maar tot uitgespeelde kansen kwamen we niet.
Bart kwam er de laatste 20 minuten nog in waardoor we iets meer dreiging veroorzaakte, hier kwam nog een grote kans uit maar deze werd net gemist.
Verder kwamen de mannen van Wolphaartsdijk ook niet meer echt gevaarlijk voor de goal waardoor de eindstand 2-1 werd.
Helaas konden we geen puntje mee naar huis nemen, maar hadden we wel vernomen van het vijfde elftal dat we hier een wolpha biertje van de tap konden krijgen.
Echter hadden haast want het eerste moest nog thuis spelen, dus veel bier werd er niet gedronken.

Door de nederlaag van vandaag staan we nu op de vijfde plek met vlak onder ons OKP. De eerste wedstrijd na de winterstop is een 6 punten wedstrijd tegen OKP
De wedstrijd wordt op 27 januari thuis gespeeld om 12 uur, het verslag hiervan zal geschreven worden door Kjell.