Zaterdag 23 oktober stond de wedstrijd tegen de Meeuwen 3 op het programma. De Meeuwen was tot dan toe ongeslagen, een lastige pot dus. Net als vorige week weer veel afwezigen waardoor Ruben Dekker doorschoof vanuit het 6e, Niek aansloot vanuit het 5e en 2 jo-19 spelers ons uit de brand hielpen. Ook waren we verheugd met de terugkeer van Tokker na 1,5 jaar blessureleed.

Omdat Ollie eerst nog een wedstrijd keepte bij het 5e en Devin en Gijs nog mochten invallen bij het 3e konden we met zijn 9en beginnen aan de warming-up. Eenmaal half 3 waren we compleet en gingen we van start met de volgende 11, Ollie, Niek, Tokker, RJ, Devin, Jaan, Denvy, Tinus, Bas, Gijs en Kees. Op de bank namen Marvin, Dekker en Bjorn plaats. Onder leiding van Bert van de Broeke werd er afgetrapt. Vooraf was besloten om op het begin teruggetrokken te spelen en af te wachten hoe de Meeuwen stond. Al snel bleek dat we niet onderdeden voor de tegenstander. Het veldspel was nog niet best en vaak werd de lange bal gehanteerd. De eerste grote kans was voor Seroos, na een goede voorzet van rechts kon Kees bij de tweede paal inkoppen, helaas stond de keeper op de goede plek. Ook de Meeuwen was af en toe gevaarlijk maar tot echt grote kansen leidde dit niet. Toch viel nog in de eerste helft de 1-0. Na een afgetekende voorzet van Jaan kon Kees de bal achter de kansloze doelman werken. In het restant van de eerste helft bleef het spelbeeld ongeveer gelijk, de Meeuwen werd vooral gevaarlijk door de vele corners en Seroos kwam er af te toe goed uit over de flanken.

We gingen de rust in met een 1-0 voorsprong, in de rust nam Marvin het woord, hij concludeerde dat er weinig werd weggegeven en dat we gewoon zo moesten doorgaan. Er werd 1 wissel doorgevoerd, Dekker nam de plaats over van de geblesseerde RJ. Na de rust kwam Seroos beter uit de startblokken, Gijs werd al vrij snel 1 op 1 met de keeper gezet, helaas kon de keeper nog net met zijn teen de bal tot corner verwerken. Toch viel het doelpunt aan de andere kant. Na een overtreding van Seroos mocht de Meeuwen een vrije trap nemen op een meter of 20 van de goal, Ollie kon in eerste instantie de inzet nog keren maar de bal werd uit de rebound binnengetikt door de ingelopen spits, 1-1. Een tegenvaller, maar omdat Seroos op dat moment het betere van het spel had waren we niet gelijk ongerust dat we deze treffer niet meer te boven kwamen.

Niet veel later volgde dan ook de verdiende 2-1. Jaan trok met de bal vanaf de zijkant naar binnen en gaf de bal in de loop mee aan Kees, hij kon zijn weg vervolgen naar de goal en met een bekeken schuiver zette hij Seroos wederom op voorsprong. Inmiddels werd na een minuut of 20 in de tweede helft Tokker na een verdienstelijke wedstrijd gewisseld voor Bjorn. Ook de moegestreden Gijs ging naar de kant en Marvin kwam voor hem in het veld.
Seroos bleef de betere partij en niet veel later kwam Seroos er weer gevaarlijk uit. Marvin kon vanaf de linkerkant naar binnen trekken en was zoals wel vaker veel sneller dan zijn tegenstander. Hij trok de bal voor en de kwam via de keeper in de voeten van Kees, hij kon van dichtbij zijn 3e van de middag binnen schieten.

De wedstrijd leek gespeeld, toch kwam de Meeuwen er nog een keer gevaarlijk uit. Na een steekbal kon de linksbuiten vrij richting Ollie en faalde niet, 3-2. Even werd gevreesd voor een slotoffensief van de Meeuwen maar echt lang konden ze niet van deze aansluitingstreffer genieten. Bas besliste de wedstrijd na een fraai uitgevoerde counter op 4-2, tevens de eindstand. Een terechte overwinning waardoor we nu 6 punten hebben uit 3 wedstrijden, een uitstekend begin na de promotie van vorig jaar. Volgende week geen wedstrijd, op 27 oktober spelen we de derby tegen Oostkapelle 3.