Op zaterdag 13 oktober, de warmste 13 oktober sinds er gemeten wordt, moest Seroos 1 aantreden tegen SSV’65 in Goes. De opstelling was als volgt: Jordi, Jorden, Jeffry, Jasper, Peter F, Bo, Bjorn, Sil, Tiemen, Maikel en Aron. Beide ploegen zouden evenveel last of profijt moeten hebben van de weersomstandigheden. Aangezien we bezig zijn met een goede reeks hadden we alle vertrouwen in onze eigen krachten. Al met beloofde het dus een mooie voetbalmiddag te worden.

De wedstrijd begon desondanks aan beide kanten wat slordig en het viel al gauw op dat SSV vaak de lange bal hanteerde. In de eerste helft resulteerde dat in meer balbezit voor Seroos. Dit leidde alleen niet tot veel grote kansen door de aanwezige onzorgvuldigheid. De grootste kans in de eerste helft was wel voor Seroos. Na een mooie uitgespeelde aanval bellande de bal via het hoofd van Bjorn bij Maikel op zo’n 5 meter voor de goal. De bal kwam helaas terecht op een ongelukkige hoogte waardoor er wat twijfel ontstond. Uiteindelijk besloot Maikel de bal in 1 keer te koppen, maar helaas met te weinig kracht. Deze kans putten wel vertrouwen voor onze ploeg en hierna begonnen we aanzienlijk beter te voetballen. SSV begon vervolgens ook aan te dringen, maar leidde gelukkig niet tot grote kansen. Het leidde wel tot een ongelukkige blessure voor een speler van SSV na een valpartij waarbij hij landde op zijn nek na een door SSV genomen hoekschop. Na deze kans bleven we aandringen om kansen te creëren en hieruit volgde een penalty voor Seroos. Na een pas vooruit van Bo richting Aron werd laatst genoemde onderuit gehaald in het zestienmetergebied. Een terechte strafschop was het gevolg. Tegen de voetbalwetten in nam de speler de penalty die hij zelf had gewonnen. Gelukkig was Aron van tevoren al de aangewezen man om dit klusje te klaren en dit deed hij dan ook, 0-1 voor Seroos. Met nog 5 minuten speeltijd over in de eerste helft werd dit ook de ruststand.

In de rust werd beseft en duidelijk gemaakt dat we de 3 punten mee moesten nemen naar Serooskerke. Na een wissel waarbij Mees erin kwam en Sil eruit begon de tweede helft. Ondanks het besef begonnen we slap aan de tweede helft en SSV wellicht ook sterker. Hun tactiek was niet enkel de lange bal wat een hoop veranderde. Via hun linksbuiten werd de stand namelijk gelijkgetrokken. Hij trok van de linksbuitenpositie naar binnen en schoot met zijn rechtervoet in de verre hoek, 1-1. Niet veel dan 10 minuten later volgde er bijna een kopie van deze goal. Een collectief slap verdedigend Seroos incasseerde de 2-1. Hierna werden wij weer de bovenliggende partij wat resulteerde in een mooie actie van Jorden vanaf rechts die helaas dit niet wist te belonen oog in oog met de keeper. Na meer aandringen en een aantal kansjes, ontstond een grote kans via Mees die de bal op zijn wreef nam een vervolgens net langs paal de schoot. Aan de verkeerde kant wel te verstaan. Hierna bleven we wel doorgaan en konden we toch een punt meenemen naar Serooskerke. Via een voorzet van de linkerkant kopte Aron richting de goal waar de keeper dusdanig veel moeite mee had dat de bal via hem bij Maikel in de voeten kwam. Zoals hij zelf achteraf zei:’ die ballen zijn niet te missen’. Dit deed hij dan ook niet en bepaalde de eindstand op 2-2.

Na de gelijkmaker waren er ongeveer nog 5 minuten te spelen, maar onze moegestreden ploeg kon de overwinning niet meer binnen slepen. Een gemengd gevoel ontstond na de wedstrijd, omdat we onze reeks niet konden voortzetten. Toch hebben we 5 minuten voor tijd een punt weten te bemachtigen en dit was ook een terechte uitslag gezien het wedstrijdbeeld. Volgende week spelen we uit tegen MZC en hopelijk kunnen we dan wel 3 punten meenemen naar Serooskerke. Supporters bedankt voor de steun en tot volgende week!

Lees hier het verslag van SSV.