We zijn los. De competitie is ondertussen voor alle ploegen begonnen, sommigen hebben ondertussen al drie wedstrijden gespeeld terwijl andere ploegen nog blijven steken op 1 wedstrijd. Met een gemiddelde van 1,82 punt uit de eerste 17 wedstrijden mogen we niet klagen, het gemiddeld aantal doelpunten van 1,94 is nog wel voor verbetering vatbaar.

Seroos 1 kent een prachtige start. Drie wedstrijden gespeeld en 3 gewonnen, waaronder de derby tegen OKP. Waarbij ook gemeld mag worden dat de punten zeker niet gestolen zijn maar overall dik terecht zijn. Alex Jobse kende ook een goede start met 3 goals in 3 wedstrijden, helaas mag hij nu 2 wedstrijden gaan uitrusten. De overige doelpuntenmakers waren Aron (2), Bjorn Francke en een eigen goal (assist Beau).

Seroos 2 begon het seizoen met een 0-4 nederlaag. Ietwat geflatteerd maar zeker niet onverdiend, waarmee direct bleek dat het in de 1e klasse niet zo makkelijk gaat als vorig seizoen. De wedstrijden erna liet de ploeg van de nieuwe trainer Lieve direct zien dat ze veerkracht hebben, want er werden 4 punten behaald. De doelpunten werden gemaakt door Melvin Poppe en Arjen Francke.

Het 3e kende ook een valse start van het seizoen, maar ook zij wisten in de 2e en 3e wedstrijd de rug te rechten. Beide wedstrijden werden gewonnen waardoor ze direct bovenin de middenmoot staan. Lars Overweel en topscorer van de voorbereiding op Seroos Ruud Aarnoutse maakten de goals.

Seroos 4 kent nogal wat personele problemen. Samen met het gebrek aan ritme en trainingsarbeid werd ze dit de 1e wedstrijd fataal. De 2e wedstrijd werd wel gewonnen, mede met dank aan Seroos 5 dat wissels en een scheidsrechter regelden voor deze wedstrijd. Wat niet is verandert, is de spits van Seroos 4. Dat is nog altijd Jeroen en die scoorde twee keer. Geholpen door een eigen goal en een doelpunt van de andere spits (ook een oud-topscorer) Gijs maakten ze uiteindelijk 4 goals in 2 wedstrijden.

De mannen van Ad en Simon zijn voortvarend van start gegaan. Waar de 1e wedstrijd nog net werd gewonnen van Veere werd er afgelopen zaterdag overtuigend gewonnen. Seroos 5 gaat daarmee door waar het vorig seizoen mee is geëindigd: veel winnen. Beide leiders wisten ook tot scoren te komen, net als vedette Robert Jan Buijze. Niek Gideonse liet direct zien een aanwinst te zijn voor Seroos 5 door 2 keer te scoren.

Seroos 6 speelde door het afzeggen van de tegenstander en de kustloop nog maar 1 wedstrijd. Uit tegen Borssele 1 werd helaas nipt verloren met 2-1. Volgens ingewijden kwam dit duidelijk door een gebrek aan ritme, maar aangezien deze week iedereen heeft getraind zal dat morgen ongetwijfeld anders zijn. Het enige doelpunt tot nu toe werd gemaakt door Maurice.

De dames spelen dit seizoen in een nieuwe samenstelling, door een samenwerkingsverband met Veere. In de 1e drie wedstrijden leverde dit naast een ruimere selectie ook direct een overwinning op. Vorig jaar moesten ze daar lang op wachten, maar de dames lijken dit seizoen ook kwalitatief versterkt. De doelpunten werden gemaakt door scherpschutter Kyra, Donna en een debutant in de lijst, Roosmarijn Versluis.

Twee spelers zijn nog niet genoemd, terwijl beide dat zonder meer verdienen. Ze lijken niet op elkaar, want waar de 1 een luie spits is die buitenom het veld nadrukkelijk aanwezig is, is de ander een technische middenvelder die bekend staat om zijn stilzwijgen. Niettemin leverden ze beiden een geweldige prestatie.

Onze spits is helemaal afgetraind uit de zomer gekomen en lijkt dit seizoen, na zijn 2e plek van vorig seizoen, zijn pijlen te hebben gericht op de topscorerstitel. Sjoerd zette dit in ieder geval kracht bij door maar liefst 4 keer te scoren tegen MZVC.

Ook onze stille stylist wist een prachtige prestatie te leveren. Vorig seizoen speelde hij nog vaak als rechtsback bij het 2e, nu mag hij zijn kunsten vertonen als spelmaker van Seroos 3. Hij nam vorige week ook direct de volledige productie van Seroos 3 voor zijn rekening bij de 4-2 overwinning op Apollo. Van de begeleiding van Seroos 3 mocht het niet voor vrijdagavond 22:00 uur wereldkundig gemaakt zodat Lieve al slaapt, maar Merijn Koreman krijgt alsnog de meer dan verdiende eervolle vermelding.

Morgen komen alle seniorenteams weer in actie. Het ritme komt langzaamaan weer terug, dus de doelpuntenproductie zal ongetwijfeld weer toe gaan nemen. Veel succes morgen!

Topscorerslijst VV Serooskerke t/m 06-10-2018

20 Eigen doelpunt 1e/4e 2 2
  Totaal:   33 33

Voorgaande winnaars:
  2005/2006; Eric Koopmans (35)
  2006/2007: Andre Brouwer
  2007/2008: Robin Vos (24)
  2011/2012: Gertjan Gideonse/Melvin Poppe (21)
  2012/2013: Aron Koster (19)
  2013/2014: Melissa Sipma (30)
  2014/2015: Adriaan Wattel (19)
  2015/2016: Aron Wattel (23)