Wegens succes verlengd: de wedstrijdverslagen van ’t Vuufde. Een beheerder meldde dat de website recordcijfers schreef dankzij onze verslagen, dus doen we er nog maar eentje om de server wat verder te belasten. Als onze verslagen zo veel gelezen worden, valt me toch iets tegen. We hebben welgeteld nul antwoorden gekregen op onze lezersvraag van vorige week. Wel had iemand uitgezocht dat het Chinese alfabet zo’n 4000 tekens heeft en het Nederlandse 26. Hoe doen ze dat toch met toetsenborden? Bent u toevallig zelf Chinees: 你的键盘是如何工作的? Verder kregen we te horen dat de teksten in onze verslagen niet grensoverschrijdend waren, dus deze week gaan we weer een nieuwe poging doen.

De vaste lezers zijn natuurlijk maar naar een ding benieuwd: Werd er voor de wedstrijd nog een bruine beer verzopen? Ja, er werd stevig gekleid, maar de resultaten waren niet noemenswaardig vergeleken bij vorige week. Helaas heeft de schepper van het kunstwerk van vorige week zo veel aandacht gekregen, dat hij de foto maar van zijn telefoon heeft verwijderd. De bruine trui die hij breide zal voor eeuwig als mythe voortleven in de gedachten van de weinige gelukkigen die hem in het echt gezien hebben. Maar nu over naar voetbal.

Door blessures hadden we geen grote selectie, maar 12 man, maar gelukkig waren Teun en Maurice terug zodat we weer genoeg middenvelders hadden. Als je bij het vijfde wint, krijg je een paar biertjes en een bruine fruitschaal, niks mis mee. Maar als je een albinokonijnenwedstrijd wint, krijg je blijkbaar een rollade en kippenbouten. Hoewel we bij het vijfde ook niet vies zijn van wat bouten op z’n tijd, begrijpen we Teuns keuze voor de awayday van vorige week met de albino’s volledig. Leider Olivier is nog geblesseerd aan zijn knie, maar werd als leider van JO11 wel kampioen. Hij mocht dus alvast een voorproefje nemen op de platte kar aan het einde van het seizoen.

We moesten tegen Arnemuiden, altijd lastig en fanatiek. De wedstrijd begon gelijk lekker: na een halve minuut kreeg Mark een elleboog in zijn oogkas. Dit schrok ons niet af en rustig voetbalden we onder de druk van de tegenstander uit. Devyne Rens, toch niet de langste man op het veld, opende met een heerlijke kopbal de score. Daarna nam Jur, die na twee wedstrijden zonder goals al vreesde voor de Marvin Etsburg Trofee, een voorzet heerlijk op de pantoffel. Zo gingen we met een volledig verdiende 2-0 voorsprong de rust in.

Om de spanning wat terug te brengen in de wedstrijd deed keeper Yoeri (of Jeroen?) een gooi naar de Peter Zwemer Bokaal. Hij sloeg een corner zijn eigen kruising in, ons eerste eigen doelpunt van het seizoen. Peter zelf werd daarna door onze eigen niet-kale Pep (of ligt dat woord te gevoelig tegen Arnemuiden) Guardiola Joost uit het veld gehaald, omdat hij te druk was met zijn eigen longen opkotsen. Roken brengt u en anderen rondom u ernstige schade toe. We lieten ons niet uit het veld slaan door de tegengoal. Door twee prima spitsengoals van Niels en een vieze stift van Rensch liepen we zelfs uit tot 5-1. Na twee schoppartijen op kunstgras beloofde dit heerlijke natte natuurgras extra veel beenvegen, maar dat viel van onze kant best mee. Wel schoffelde een speler van RMU Tiki Taka Maurice, de Touzani van Seroos, hard van achteren neer toen ze al ruim achterstonden. Behalve de uitspraak “vuile teringhond” bleef het vandaag best vriendelijk. Wij durfden ook niet echt uit te delen, voor je het weet zit er een ZZP’er bij de tegenstanders.

Na de wedstrijd de gebruikelijke culinaire updates. Het panel beveelt een broodje rookworst aan, een keer iets anders dan de gebruikelijke kroket of frikandel. “Het is dan wel geen mexicano of kipcorn, maar toch wel een rookworst” was het oordeel. Verder had Rinus thuis uitvoerigwetenschappelijk onderzoek verricht: Uit een fles Schrobbelèr gaan 35 kleine shotjes of 25 grote. Over wat Rinus daarna met de 35 ingeschonken shotjes Schrob heeft gedaan, durven we niet te speculeren, maar we denken niet dat ze door de gootsteen gespoeld zijn. Wel geeft het culinaire panel minpunten voor de Schrobjes in de kantine, die waren zaterdag helaas lauw. Als ze echt goed koud zijn, drinken ze veel makkelijker weg en bestellen we waarschijnlijk meerdere rondjes, dus meer winst voor de vereniging.