Vorige week zaterdag werd er een prima overwinning geboekt tegen Luctor, een echte teamprestatie. Deze week stond er weer een kraker op de planning, namelijk tegen Baronie. Voor Serooskerke 2 een belangrijke wedstrijd om de aansluiting met de top te houden.

Op voorhand waren al de nodige plannen gemaakt. De wedstrijd begon namelijk pas om half 4, normaal gezien een ongelofelijke schrale tijd om nog eens de schoenen met noppen aan te trekken, maar de selectie van het tweede had hiervoor al snel een oplossing bedacht. Eerst lekker uit eten en daarna nog een klein pilsje achterover tikken in Breda. Voor beeldmateriaal van deze avond kun je terecht bij Jens van de Broeke.

De mannen in vorm moesten we helaas missen deze week, Bjorn de Paul Breijer ging maar liefst op ski vakantie en aansluitend naar Valencia.

Ruud daarentegen was op Curaçao om te kijken of hij net zo snel kon sprinten als Churandy Martina. Ze hebben de eerste twee afstanden al gelopen, met een tussenstand van 1-1. Een aller beslissende ronde rondom het gehele eiland staat morgen op het programma.

Zonder gekkigheid, Ruud ligt natuurlijk gewoon op een bedje aan het strand met een Cocktail en een pannenkoek in z’n hand.

De Paul zou overigens nog een leuke ervaring voor het verslag aanleveren, maar helaas is hij op de weg terug in een groepsbus vol met bejaarden, wat schrijven onmogelijk maakt. Er zijn namelijk geen pennen aanwezig in de bus, alleen breinaalden.

Nu alle randzaken zijn afgehandeld en besproken, hierbij de opstelling. Jens op doel, vanachter Jordi, Arjen, Roy en Boyd. In de midde Peter, Steven, Bert. Links staat Denvy op de uitkijk en rechts Roberto. Het spitta werk word verricht door Maikel.

Het strijd plan was van te voren duidelijk. Baronie zou naar verwachting een grote rondo op gaan zetten. Hoog bal tempo en veel bewegende spelers. Al met al een team wat in de top terug te vinden is. Bij Seroos werd de tactiek van vorige week nog maar eens uit de ijskast gehaald, compact spelen en loeren op de counter momenten om de ruimte achter de hoogstaande verdediging te benutten. De eerste helft begon en de voorspellingen kwamen eigenlijk direct uit. Baronie veel aan de bal en Serooskerke wat inzakte en de ruimtes klein hield.

Wat Serooskerke goed deed was na een bal verovering direct diepte zoeken en spelers die loerde op de tweede bal of direct eronder kwamen. Dit resulteerde in een aantal goed vrijgespeelde kansen. Één van deze acties resulteerde in een doelpunt. Vanaf de linkerkant gaf Maikel een prachtige scherpe pass op Denvy die (jawel!) met zijn linkerbeen de bal in de touwen werkte. Waar vorige week nog  groot afgedrukt in de topscorers krant van Jacco stond dat Denvy zijn eerste doelpunt in de senioren had gemaakt, deed hij het nu nog eens fijntjes over door een tweede doelpunt hier aan toe te voegen.

Baronie liet het er niet bij zitten en schakelde nog maar eens een versnelling omhoog. Dit resulteerde echter niet in uitgespeelde kansen.  De stand bij rust bleef daarom 0-1 in het voordeel van Serooskerke.

Na het fluitsignaal voor de tweede helft, begon Baronie eigenlijk direct waar het gebleven was. Hoog baltempo en veel passes over en weer. Adrie had dit vanaf de bank ook direct in de gaten, maar gaf aan dat het misschien een kwartiertje zou duren, daarna kon Serooskerke weer wat lucht krijgen.

Na een kwartier spelen was dit ook het geval, Serooskerke kwam nog een aantal keer goed uit. Dit resulteerde in een versierde penalty van Roberto. Peter was de aangewezen gelukkige, echter had hij wel zichzelf aangewezen aangezien er vorige keer werd gemist door Arjen vanaf 11 meter. Kent u Peter een beetje? Dan weet u natuurlijk  dat er al weken wordt opgeschept over het feit ‘hoe neem je een penalty nou echt goed’.

Peter ging aan de 11 meter staan. Waar hij heel de week ervoor op trainen had aangeven aan mede spelers altijd goed in een hoek te schieten, lanceerde hij de bal als een raket keihard over het doel. Het valt niet te beschrijven in woorden, daarom bijgevoegd wat beeld materiaal (klik op de afbeelding hieronder)! De trainer van Baronie gaf na afloop van de wedstrijd aan dat Peter beter kon gaan spelen voor LRCB (Local Rugby Club Baronie)

Peter was overigens niet aanwezig bij de dinsdag training, geruchten gaan dat Adrie Peter 24 uur aan beeldmateriaal heeft toegestuurd over het nemen van een goede penalty. Een combinatie van professionele en eigen ervaringen.

Na de gemiste penalty was het dus nog even billenknijpen voor Serooskerke. Echter kwam Baronie niet tot 100% kansen. De wedstrijd resulteerde in een prachtige overwinning die nog goed gevierd zou worden die avond. Deze overwinning werd overigens ook bijna gevierd met beschuit met muisjes, een speler van Baronie had namelijk de gedachte dat Maikel wellicht zwanger zou kunnen zijn.

Het verslag van volgende keer zal worden geschreven door onze rots in de branding, Djanko! Dit zal overigens even op zich moeten laten wachten aangezien we in een soort tweede winterstop zijn beland! Deze zaterdag speelt het 3e om 12:00 thuis tegen Kloetinge (een echte topper!), dus kom zeker kijken bij deze kraker!