Er staat alweer een nieuw artikel klaar in onze top 3 rubriek. Jos Tuns werd genomineerd door Jacco Gideonse. Hij neemt je mee op muzikale tour en deelt zijn persoonlijke voorkeuren:

Vooraf wilt Jos het volgende kwijt: “Ik voel me vereerd dat ik uitgekozen ben om aan te geven wat mijn 3 favoriete bands zijn. Muziek vind ik een mooie manier om op hierop in te gaan. Zingen kan ik niet, evenmin als een muziek instrument bespelen of noten lezen. Mijn favoriete bands zijn The Doors, Queen en Pink Floyd.”

1. The Doors

Jos over The Doors: “Aantal jaren geleden ben ik naar het graf van Jim Morrison in Parijs geweest. Nu, al de jaren na zijn overlijden is het nog steeds een plaats waar fans samenkomen. Het heeft grote indruk op mij gemaakt en ben heel blij dat ik er geweest ben. “Riders On The Storm” is mijn favoriete nummer van hen:”

2.  Queen

Jos over Queen: “Dit is een band die weer de nodige veranderingen bracht in de popmuziek. Van opera-achtig tot de prachtige gitaar solo’s van Brian May. Heb nog naast hem op de boulevard van Vlissingen een pilsje gedronken en hem zien optreden in het Arsenaal. “Killer Queen” is mijn favoriete nummer van hen:”

3. Pink Floyd

Jos over Pink Floyd: “Dit is een oude band die met zijn nummers veel indruk gemaakt heeft in verschillende decennia ’s dat ze al bestaan. Van Money tot The Wall brachten ze iedere keer een andere sound. Van concerten in het Openlucht theater in het Nollebos van Vlissingen tot grote shows in Londen en Amerika. “Another Brick In The Wall” is mijn favoriete nummer van hen:”

Tot slot geeft Jos nog wat extra uitgaan-tips en nomineert hij de volgende deelnemer: “Als ik naar optredens ga van bands in de regio, dan geniet ik van de kleinschaligheid, van De Piek tot De Spot en van de Pantharei tot The Wicked.”

“Het toetsenbord of de pen geef ik door aan de man met de 🎶 Kortste Pootjes van Seroos 🎶 en die zonder het te beseffen eigenlijk de grootste verbroederingsman is bij Serooskerke. Hij is altijd in de weer voor de selectie. Van shirts, broeken en kousen tot ballen en ventielen. Tijdens de wedstrijden rent hij langs de lijn en probeert hij, op een geoorloofde manier, het elftal te helpen en de punten bij Serooskerke te houden. Ik wil graag onze materiaalman en vlagger Han Wondergem nomineren. Ik vind het leuk om te weten welke 3 wedstrijden hij het mooiste vond om te vlaggen.”