Dan baal je toch even. Wil je lekker op de fiets naar 4356 voor een spannende derby, blijkt het ineens op Domburg gespeeld te worden. Dat klopt voor je gevoel gewoon niet. Het sportpark in Domburg voelt als een neutraal terrein, geen theater voor een derby. Uiteindelijk werden er toch maar een paar auto’s geregeld, want Domburg is natuurlijk veel te ver fietsen als je nog 90 minuten moet strijden. Ruben oefende alvast voor de wedstrijd door met één passeerbeweging op een rotonde twee auto’s in te halen. Daarna reed hij zo hard door dat degenen die in zijn auto zaten al in tenue de kleedkamer uitkwamen voor de rest doorhad in welke kleedkamer we zaten. Hiermee hadden ze geluk, want daardoor konden ze nog sokken claimen. Met zeventien man hadden we een redelijk ruime selectie en daar bleken niet genoeg sokken voor. Eerst werd rondgevraagd of er toevallig nog Domburgsokken (ook blauw) waren. Die waren er niet. Toen werd tegen alle principes in toch maar besloten om Oostkapellesokken (ook blauw) te lenen. Een ruime selectie, maar de Grote Leider ontbrak. Die moest werken of had een date. Onze spionnen in Breda komen met tegenstrijdige berichten, maar als er updates zijn zullen we het melden. Johan kwam behoorlijk brak terug van een feestje en slapen op een lek luchtbed, waardoor hij de hele dag zijn zonnebril niet afdeed. Hij was er wel een stuk beter aan toe dan een niet nader te noemen oud-lid van ons elftal. Er gaan beelden rond van iemand die zo snoeihard in een wc-pot kotst dat het onder de wc-bril doorspoot.

Tegen SVOD hebben we het altijd lastig, vooral omdat er tegen ons altijd grote namen meedoen. Zo stond vandaag zelfs La Fuente in de spits. In de eerste helft hadden we het moeilijk. Peer liet zich twintig keer voorbij lopen door dezelfde man en aan de rechterkant van de verdediging werd er de hele tijd verkeerd doorgeschoven waardoor er steeds iemand te veel zonder man in de verdediging stond. Opbouwend kwamen we niet veel verder dan de bal blind diep geven op Niels. SVOD was ook niet heel bijzonder, dus zonder echt grote kansen gingen we met 0-0 de rust in. Na de rust besloot Ruben maar eens het verschil te gaan maken. Na een mooie combinatie en dribbel kon hij vanaf de rand van de 16 uithalen en scoorde hij de 1-0. Zijn eerste doelpunt in jaren en ook zijn eerste in het vijfde. Hierna kregen we het overwicht in de wedstrijd. Met onze ruime selectie en toch net wat jongere spelers werd het verschil steeds groter richting het einde van de wedstrijd. De raketsloffen van candy deden hun werk weer. Hij poeierde een schot hard richting de keeper, die hem zelf in de goal sloeg. Er volgden nog verschillende kansen op de counter. Ook de scheids hielp hierbij. Marijn stond zeker vijf meter buitenspel, wat de grensrechter terecht afvlagde. De scheidsrechter had alleen wat twijfels en liet toch maar doorspelen.

De tweede helft was er weer een uit de broederstrijd tussen de Dingemanses. Beiden hadden weer wat kansen, maar de vloek dat ze niet mogen scoren leek weer te werken. Tot na een chaotische situatie van kansen de bal naast de paal bleef liggen en Teun de bal voor het intikken had. De vloek had perfect zijn werk gedaan als hij de bal net niet om de paal had gekregen, maar dat mocht niet baten. Zo scoorde hij na een paar jaar als vaste waarde op het middenveld en als nemer van alle standaardsituaties eindelijk zijn eerste goal bij het vijfde. U kunt nu inzetten wie de volgende speler wordt die zijn eerste goal voor het vijfde gaat maken. Nog doelpuntloos om logische redenen zijn: Olivier (nog even geblesseerd), Johan (scoorde al wel ooit voor het oude vijfde), Yoeri (keeper), Jelle (spits), David (te druk met melken), Peter (eigen goals tellen niet) en Eric (doet de komende wedstrijden niet mee). Allemaal niet echt heel kansrijk dus, maar je weet het maar nooit.

Yoeri blonk weer eens uit door zijn wekelijkse wereldredding. Hierdoor hield hij voor de derde keer dit seizoen de nul. Één tegengoal in vier wedstrijden is een prima statistiek. Het hoogtepunt van de wedstrijd was er wel eentje van SVOD. Ruben kreeg een hele vieze panna tegen. Hij beweert dat hij vorige week zelf ook een panna maakte die het verslag niet haalde, dus bij deze. We wonnen met 0-3, een prima resultaat in de derby. Nou spelen we niet jaarlijks op Domburg, dus was een culinaire review essentieel. Net als in Oostkapelle was dit een grote deceptie. Ook hier waren de broodjes op, -1 punt. Wel was er een gezonde fruitkraam. Weer -1 punt. Pluspunt: De saus was zelfbediening. “Ik heb zoveel saus als ik wou, horsefighter dikke boktor”, zou de legendarische Maurivlogs gezegd hebben. Dat ze goed kunnen eten in de kantine van Domburg is trouwens geen vraag. In de bestuurskamer stonden nog resten van een buffet van Bistro Bram, u weet wel, die van de feta. Volgende week zijn we vrij, en daarna is het weer nacht van de nacht. Dat was vorig jaar een succes met gestolen oranjekabouters, biljartballen op de tegels, vechten met Johnny Lonsdale en een gezichtsmassage van het borstelapparaat bij Die Lange. We hebben overal in Middelburg geprobeerd te reserveren voor eten, maar het enige etablissement dat nog plaats heeft is De Reutel. Dus dan gaan we maar bij de goat dineren, ook altijd goed.