Het is tijd voor een terugblik op de 3e speelronde. Een speelronde die ons 16 goals, 11 punten, twee debutanten en een memorabel doelpunt oplevert. Maar deze speelronde leverde ons vandaag ook een grote verassing op.

Want tot onze grote verbazing zagen we opeens een extra senioren elftal opdoemen in de uitslagen. De ST Serooskerke VR18+1 speelde zaterdag tegen IJzendijke volgens voetbal.nl en wisten ook te scoren. Alle reden dus om op onderzoek uit te gaan, en  het blijkt dat Seroos sinds deze speelronde inderdaad een 8e seniorenelftal heeft! Veel jonge talenten aangevuld uit de grote selectie van VR1 spelen mee in een 7 tegen 7 competitie en debuteren vandaag als elftal in de lijst.

Seroos 1 trad aan tegen MOC’17. In een moeilijke wedstrijd speelde Seroos niet eens slecht, maar hadden ze veel moeite met het creëren van kansen. Helaas leidde dit tot ertoe dat er geen doelpunten en ook geen punten vielen te noteren.

Seroos 2 trad aan tegen de buren. Met rust stonden ze op een knappe 2-0 voorsprong, dankzij goede goals. Bert scoorde voor de 2e week op rij, iets dat hij niet vaak doet. Meestal komt hij ook pas laat op gang in het seizoen, maar met zijn nieuwe aerodynamische kapsel lijkt hij aan zijn 3e jeugd te zijn begonnen.

De 2e goal werd gemaakt door een heuse debutant. Een speler die niet vaak voor de goal komt en als hij er komt, raakt hij meestal in paniek. De verhalen gaan dat hij, nu hij niet meer traint, elke avond een Yoga sessie volgt en daardoor zijn innerlijke zelf heeft gevonden. Hoe dan ook, Rick bleef rustig en maakt zijn allereerste goal in de senioren ooit!

Uiteindelijk eindigde de wedstrijd in een gelijkspel, mede dankzij een rode kaart. Toch zullen we deze wedstrijd niet snel vergeten.

Seroos 3 trad aan tegen Kloetinge 5, de kampioen van vorig jaar. Doordat de clubs in de 3e klasse mogen kiezen of ze promoveren betekent een kampioenschap van een team dus niet automatisch een promotie. Het team had wel een metamorfose ondergaan en bestond uit veel jonge spelers. In een bijzondere wedstrijd waarbij je niet alleen op de bal moest letten, maar ook op je enkels en andere ledematen wist Seroos uiteindelijk te winnen.

En ook hier was een bijzondere doelpuntenmaker, en ook hij komt uit het geitendorp. Ramon besloot namelijk in de 2e helft een loopactie in de diepte te maken, waar de meeste spelers van verbazing vergaten mee te lopen, legde Jurre de bal panklaar achter de verdediging. Ramon staat bekend om zijn harde schuivers over de goal, maar besloot dit keer de keeper rustig te omspelen en zijn allereerste goal voor Seroos 3 ooit te maken.

In Heinkenszand mocht Seroos 4 strijden voor hun eerste overwinning. Melvin nam zijn team al snel bij de hand en zette Seroos 4 op voorsprong, en daarna stond iemand op die al jaren niet meer op was gestaan. Het was namelijk Sjoerd Slotman die tweemaal wist te scoren. Sjoerd was vroeger een erkend topscorer, die vele 2e en 3e plaatsen wist te verzamelen. Maar vorig seizoen kwam hij niet verder dan 2 goals en leek een roemloos afscheid zich aan te kondigen. Tot zaterdag, want Sjoerd lijkt weer helemaal terug. Hij heeft in ieder geval vorig seizoen al geëvenaard!

Seroos 5 trad weer aan in de bekende catenaccio-formatie. Alleen had Joost deze week zijn befaamde speech van 30 minuten behoorlijk ingekort en ook niet uitgeschreven voor iedereen. Gemakzucht maakt een team zwak en acuut kreeg Seroos 5 zijn 1e tegentreffer. Gelukkig was Niels er nog op zijn gloednieuwe raketschoenen om een punt op Seroos te houden.

Seroos 6 mocht een weekje uitrusten, de dames niet. Die reisden af naar Koudekerke voor een wedstrijd tegen VCK VR1. En dat moet een leuke wedstrijd zijn geweest voor het publiek, aangezien deze in een 2-5 overwinning voor de dames eindigde. Femke van de Putte wist voor de 2e week op rij te scoren, Lotte maakte haar 1e van het seizoen en VCK hielp een handje met een eigen goal. De eerste eigen goal die we dit seizoen meekrijgen. De show werd echter gestolen door Xaviera Denevers die twee keer scoorde en daarmee al op 3 goals staat.

Dan de ST Serooskerke VR18+1. Zij traden thuis aan tegen ST IJzendijke/Schoondijke VR18+1 en maakten hun competitiedebuut bij de senioren. Gewonnen werd er nog niet, maar gescoord wel. Linn van Beek had de eer om de eerste twee goals voor dit elftal te maken en maakt daarmee ook haar debuut in de lijst!

Dan missen we nog één doelpuntenmaker. Het was deze week lastig kiezen. Unieke goals en spelers die meerdere keren scoren, genoeg spelers die het verdienden. Maar de keuze is gevallen op een speler die al jaren levert. Deze week mocht hij aantreden als spits, een positie waar hij zelden speelt. Maar na 4 minuten was het al raak en ook snel in de 2e helft was er weer een loopactie die koeltjes werd afgerond.

Vorig jaar viel hij net naast het podium van de lijst, dit jaar is hij van plan dat podium wel te bereiken. Dion Riemens heeft zijn vliegende start in ieder geval al te pakken door 3 wedstrijden op rij te scoren, op naar meer!

Dion is ook de koploper van de lijst, op de voet gevolgd door Xaviera, Wilko en Robbert. Daaronder volgen 6 spelers met 2 goals. Maar met deze kleine verschillen blijft een goede week voldoende om snel te stijgen.

Morgen speelt iedereen, dus staan er nu 8 wedstrijden op het programma. Er zijn weer 24 punten te pakken en nog meer kansen op goals, veel succes allen!

Topscorerslijst VV Serooskerke t/m 07-10-2023

29 Eigen doelpunt VR1 1 1
  Totaal:   16 43

Voorgaande winnaars:
  2005/2006; Eric Koopmans (35)
  2006/2007: Andre Brouwer
  2007/2008: Robin Vos (24)
  2011/2012: Gertjan Gideonse/Melvin Poppe (21)
  2012/2013: Aron Koster (19)
  2013/2014: Melissa Sipma (30)
  2014/2015: Adriaan Wattel (19)
  2015/2016: Aron Wattel (23)