Afgelopen zaterdag stond de bekerwedstrijd tegen SV Walcheren op het programma. De tegenstander staat nog zonder puntverlies aan kop in de derde klasse. Een leuke, maar niet te onderschatten tegenstander dus! Aan onze zijde wel enkele afwezigen, namelijk Jasper, Beau, Mees en Peter op slippers. Hierdoor kwam er een plekje vrij voor Robbie op de rechterflank. Daarnaast een jeugdig middenveld uit Grieps, maar verder geen verrassingen bij de eerste elf.

Op een regenachtig Bonedijke werd er afgetrapt. Al snel werd duidelijk wat het plan van Walcheren was: Seroos opvangen en proberen de ruimtes achter de verdediging te bespelen. Hierdoor was er niet veel ruimte voor Seroos. Omdat er ook weinig creatief gevoetbald werd, ontstonden er niet veel kansen. Toch was de eerste kans voor Alex. Na een goede voorzet van Tiemen kon hij helaas niet goed genoeg verlengen. Enkele momenten hierna nam Walcheren het heft in handen. Met name de spits en linksbuiten maakten goed gebruik van de ruimte. Gelukkig werd er twee keer voorlangs geschoten, maar de derde actie was wel raak. Na een voorzet vanaf de achterlijn kon de spits binnen leggen. 1-0, wat ook de ruststand was.

Na rust werd er iets optimistischer gevoetbald. Ook werden we al snel in de wedstrijd geholpen door de keeper van Walcheren. Hij trapte een bal tegen Robbie aan, waarna de bal eenvoudig kon worden afgewerkt. Na de gelijkmaker werd er meer vooruit gevoetbald, waar Walcheren voornamelijk moest tegenhouden. Verschillende kansen werden gemist in deze fase. Uiteindelijk verzilverde Alex een penalty nadat hij zelf werd neergelegd: 1-2.  Kort daarna volgde, na goed druk zetten van Sil, de 1-3 van de schoen van Robbie. Laatstgenoemde pikte een afgeslagen bal op en rondde af in de verre hoek. Jeffrey Koets, Jordi van Schaik en Peter Gideonse kwamen vervolgens nog in de ploeg om de zege veilig te stellen. Dit gebeurde dan uiteindelijk ook vrij eenvoudig.

Robbie werd in de kantine van Walcheren nog tot Man of the Match uitgeroepen, met dank aan zijn twee goals. En op ons eigen sportpark werd de overwinning gevierd tijdens de gezellige sjoelavond.

De volgende bekerwedstrijd vindt plaats op 22 december, waarvan de tegenstander nog niet bekend is. Volgende week spelen we weer voor de competitie: Serooskerke – Tholense Boys. Tot dan!