Seroos 1 vertrok om 12:15 uur van Sportpark Noordhout richting Yerseke. Vooraf werd er al een route uitgestippeld door Nicky en Bjorn, omdat we niet door de Vlaketunnel konden rijden. Dit was een toeristische route langs allerlei verschillende dorpen.

Afbeelding met tekst, kaart, atlas

Automatisch gegenereerde beschrijving

We hadden vooraf met ze allen afgesproken om dichtbij elkaar te blijven rijden, dus we reden met ze allen achter Ruud zijn auto aan. Dit lukte niet helemaal voor een aantal auto’s. Want sommige personen namen een andere afslag of sommigen moesten even een plaspauze houden. Maar iedereen is uiteindelijk op tijd aangekomen in Yerseke.

Het had veel geregend de afgelopen dagen, maar tijdens de wedstrijd bleef het redelijk droog, dus de wedstrijd kon gewoon doorgaan. Er werd afgetrapt om 14:30 uur, maar eerst komt de basisopstelling van Serooskerke 1:

Doelman: Jens

Verdediging: Djangko, Finn, Tom en Wessel

Middenveld: Kaj, Jordy en Beaudoin

Aanval: Lars, Alex en Bjarne

Serooskerke mocht als eerste aftrappen, maar na 20 seconden stond Yerseke al voor onze goal. Jens moest meteen in actie komen en dat deed hij goed. Seroos leek niet wakker uit de kleedkamer te zijn gekomen, want de eerste 5 minuten bleef Yerseke schieten op onze goal (het leek wel een schiettent). Seroos kwam hier goed weg. Na de 5 minuten ging de storm wat meer liggen van Yerseke. Hierdoor kon Seroos wat meer op de helft komen van Yerseke, dit resulteerde tot kleine kansjes voor Seroos. Seroos speelde vooral op de lange bal en gokte daarmee op de afvallende bal of op een bal achter de laatste lijn. Maar als Seroos er eens een keer goed uitkwam, dan maakten ze op sommige momenten verkeerde keuzes voor de goal van Yerseke, waardoor Yerseke op een paar momenten goed wegkwam. In de 26e minuut grote kans Yerseke, er kwam een voorzet vanaf de linkerkant, de spits van Yerseke stond vrij voor de goal, maar schoot tegen Jens op en in de rebound kwam de spits van Yerseke Jens ook niet voorbij. Goede reddingen van Jens. In de 39e minuut kreeg Alex nog een kans op 0-1, maar schoot met zijn linkerpootje net over de goal van Yerseke. We gingen 6 minuten later rusten, met een stand van 0-0.

Om 15:36 begon de start van de 2e helft, Seroos kwam met vertrouwen de kleedkamer uit, omdat ze het gevoel hadden dat er wat te halen viel tegen Yerseke. Maar in de 51e minuut schoot Yerseke de bal toch tegen de touwen van Seroos. Yerseke kreeg een hoekschop, gaf de bal voor de goal van Seroos, Jens sloeg de bal weg, kwam in de voeten van een speler van Yerseke, hij dacht niet na en schoot de bal zo in de winkelhaak. Stand 1-0 voor Yerseke. Dit was heel ongelukkig voor Seroos. 4 minuten later scoorde Yerseke weer een doelpunt. Een gevaarlijke voorzet van Yerseke voor de goal van Seroos werd eerst nog gered door Jens, maar in de rebound kon een speler van Yerseke de bal afleggen naar een teamgenoot en die schoot in een leeg doel binnen, 2-0 Yerseke.

Seroos moest iets gaan verzinnen. In de 60e minuut kwam Maikel in het veld voor Bjarne en Rick voor Lars. Hierdoor kwam Seroos iets meer op de helft van Yerseke, dit resulteerde in de 68e minuut in een kopkans van Finn, uit een vrije trap van Kaj, maar die kopte ruim over. 8 minuten later kwam er een counter van Yerseke, de spits van Yerseke ging op de goal van Seroos af, Tom liep nog mee, maar de spits bleef sterk aan de bal, gaf de bal voor aan zijn teamgenoot en die had vrij binnenschieten, 3-0 Yerseke. Seroos ging al wat ruimte weggeven achterin, om wat meer te forceren voor de goal van Yerseke, 2 minuten later kwam dat momentje voor Seroos. Alex werd door de keeper van Yerseke onderuit gehaald in het penaltygebied, waardoor de scheids de bal op de stip legde. Alex ging achter de bal staan, maar schoot de bal helaas tegen de keeper op. Maar Wessel reageerde alert en schoot de bal alsnog binnen, stand 3-1. Is er nog wat te halen voor Seroos, met nog 10 minuten op de klok.

3 minuten later kreeg Wessel een goede kopkans op aangeven van Maikel, maar hij kopte de bal net naast het doel van Yerseke. Dit was helaas het laatste wapenfeit van Seroos in deze wedstrijd. Yerseke kreeg nog 2 kansjes, maar die gingen er ook niet in, eindstand 3-1 voor Yerseke.

Volgende week speelt Serooskerke 1 thuis, tegen DBGC 1. De nummer 12 tegen de nummer 11. Dit wordt weer een belangrijke wedstrijd. Serooskerke zal er volgende week weer hard voor moeten strijden met zijn allen.