Afgelopen zaterdag stond de uitwedstrijd tegen Terneuzen op het programma. Deze club is sinds dit seizoen actief in het zaterdagvoetbal en staat bij ons vooral bekend als de vorige club van Serooskerke 4-speler Yorick Lauret. Navraag leerde dat hij vooraf hoopte op een gelijkspel tussen de nummers 11 en 12 van de ranglijst. Vorig jaar werd deze wedstrijd ook al gespeeld vanuit vriendschappelijk oogpunt met als uitslag een 3-2 overwinning voor de thuisploeg. Dat deze ploeg goed uit de voeten kan op het kunstgras wist iedereen zich nog wel te herinneren.

Onder uiterst sobere weersomstandigheden werd er afgetrapt in Terneuzen. Ten opzichte van het basiselftal van de week ervoor speelde Rick in plaats van Wessel. Verder geen wijzigingen. De openingsfase was voor Terneuzen, maar ondanks dreiging werd er weinig gecreëerd. Na ruim 20 minuten spelen was de eerste echte grote kans voor Serooskerke. Jordy dook op achter de verdediging, kapte zijn tegenstander uit, maar zijn schot kon uiteindelijk worden gekeerd door de keeper. Na ruim een half uur spelen raakte Jens geblesseerd, hij werd vervangen door Aron. Echt gevaarlijk werden beide teams niet meer zodat de kleedkamer werd opgezocht met een 0-0 tussenstand.

Kort na rust was het al snel raak voor de thuisploeg. Een vroege voorzet kon worden binnengelopen bij de eerste paal. Ook konden de rood-zwarten vervolgens uitlopen naar een verdiende 3-0 voorsprong. In de 87e minuut werd het nog 3-1 na een goal van Aron die kon afronden na een pass van Kaj. Zodoende wordt er voor de derde keer op rij met 3-1 verloren en zijn we nog zonder zege dit seizoen. Gelukkig kan daar elke week verandering in komen en zo ook aanstaande zaterdag als SVOD’22 op bezoek komt. Een mooi affiche om de eerste punten te pakken! Als selectie hopen wij ook dan weer op jullie steun langs de lijn, jullie zijn hard nodig!