Op zaterdag 3 november stond er een ware topper op het programma in de reserve 1e klasse A. De ongeslagen nummer 1 Heerjansdam 2 kwam op bezoek bij het goed presterende Seroos 2. Het gepromoveerde elftal van trainer Lieven van Belzen stond na 6 speelrondes knap op de 3e plaats. Vorige week werd er nog met een Houdini-act 3-4 gewonnen van Zwaluwe.

Om 13.00 werd er verzameld. Iets eerder dan gebruikelijk omdat de jaarlijkse elftalfoto gemaakt moest worden. Omdat de kapper van Merijn afgelopen week geen tijd kon vrijmaken om zijn coupe weer fresh te maken besloot Merijn af te melden voor de wedstrijd en de elftalfoto. Jammer. Toen we dachten dat iedereen gereed was om plaats te nemen voor de goal om een mooi plaatje te schieten ontbrak onze vaste assistent-scheidsrechter Ronnie van Schaik. Hij bleek (al dan niet bewust) verkeerd geïnformeerd te zijn over het tijdstip van de fotoshoot. Gelukkig kwam hij precies op tijd aangefietst en kon hij zodoende toch nog plaatsnemen.
Nadat ook Jens eindelijk een lach op zijn gezicht had kunnen toveren konden de foto’s worden genomen en kon Lieven beginnen aan zijn bespreking.

Opstelling: Jens, Jeroen, Jeffrey, Arjen©, Niels, Steven, Jordi, Peter, Jannick, Melvin en Mees Korebloem.
Op de bank namen plaats de talenten van de 2e selectie: Ruud Aarnoutse en de afgelopen week verjaarde Steven Holébas.

De wedstrijd begon wat afwachtend. Het balbezit was voornamelijk voor Heerjansdam en Seroos werd bij balbezit steeds meer onder druk gezet door de ploeg uit de Zwijndrechtse Waard. Dit resulteerde in een aantal spelhervattingen waarbij de 2,5 meter lange spits werd gezocht. Deze bleek niet alleen te kunnen koppen, maar ook nog heel aardig te kunnen voetballen. Na een aantal speldenprikjes kwamen de groenen uit Heerjansdam dan toch op voorsprong. Uit een afgeslagen hoekschop kwam de bal bij de nummer 10. Deze werd niet lastig gevallen en kon zodoende rustig aanleggen voor een schot vanaf een meter of 20. Door een zwabber in de bal kon Jens niet voldoende achter de bal komen en dus vloog deze in de goal. 0-1. Hierna leek Seroos even de kluts kwijt. Weinig lukte en dit resulteerde dan ook in een snelle 0-2 en 0-3. Na balverlies op het middenveld werd de boomlange spits 1 op 1 gezet en deze faalde oog in oog met Jens niet door de bal beheerst langs hem te schuiven. Niet veel later kreeg diezelfde spits de bal op een presenteerblaadje aangespeeld door een fout in de opbouw waardoor hij wederom 1 op 1 met Jens kwam en ook ditmaal wist hij het net te laten bollen.
Hierna nam Heerjansdam wat gas terug en kwam Seroos iets meer aan voetballen toe. Tot echt grote kansen leidde dit niet en dus werd met een 0-3 tussenstand de kleedkamer opgezocht.
In de rust werd duidelijk gemaakt dat we het niet verder moesten laten komen en de tweede helft de ruimtes klein moesten houden om zo ook zelf tot mogelijkheden te komen.

De tweede helft startte zoals de eerste helft eindigde. Veel slordigheden en weinig kansen voor beide ploegen. Na ongeveer een uur spelen viel dan toch de 0-4. Uit een voorzet vanaf de rechterkant kwam de bal voor de voeten van de linksbuiten en hij frommelde de bal via via in de goal.

Daarna kwam Seroos wat meer tot aanvallen en kregen ze een aantal hoekschoppen te nemen. Dit resulteerde in een prima kopbal van captain Arjen. Nu we het toch over Arjen hebben. Dat hij in de afgelopen 2 wedstrijden het net heeft weten te vinden is niet zo verwonderlijk. Hij is op het moment namelijk dolgelukkig. Hij heeft de liefde gevonden. Het enige wat ik er verder over kan zeggen is dat hij de Hoofdklasse van het Korfbal nauwlettend in de gaten houdt.

Na deze goal van Arjen was het weer de beurt aan Heerjansdam. De net ingevallen rappe linksbuiten werd diep gestuurd en rondde af. Stand: 1-5.

Het slotakkoord was voor Serooskerke. De diepgestuurde Jannick werd neergelegd door de keeper. Dit leverde een penalty op. Jannick ging zelf achter de bal staan en schoot hem beheerst binnen. Het publiek had hier duidelijk op zitten wachten, want op de tribune klonk het nodige gegil en enthousiasme van de massaal op deze wedstrijd afgekomen vrouwen. Het werd zelfs nog mooier voor Jannick en het publiek, want ook de 3-5 werd nog gescoord door hem na een prima aanval, maar de scheidsrechter besloot hier op eigen initiatief een stokje voor te steken door te fluiten voor buitenspel.

Al met al een zeer terechte nederlaag. Maar niet getreurd, want de start van de competitie is prima en ook in de beker is Seroos 2 nog actief. Aanstaande zaterdag mogen de mannen van Lieven van Belzen naar het vertrouwde nest van deze oefenmeester. Dan staat namelijk de bekerwedstrijd in en tegen Arnemuiden 2 op het programma. Aftrap half 3. Tot daar en voor degenen die er niet bij zijn zal Arjen Francke een uitgebreid verslag schrijven.