Halverwege de week werden er op Twitter al wat speldenprikken uitgedeeld voor de aankomende partij tegen de trotse koploper in onze klasse. Een blik op de recente uitslagen van de bezoekers beloofde niet veel goeds en met de afwezigheid van Nol en Fre zou het zelfs in de 3e helft nog aanpoten worden. Gelukkig wilde Jacco zijn handschoenen nog wel een keertje uit de kast pakken en begonnen we op een zonovergoten Noordhout aan de wedstrijd.
Coach Eelke had zijn huiswerk goed gedaan en ondanks de vele jaren ervaring bij Terneuzense Boys, werd zijn team allerminst weggetikt. De compleet vernieuwde rechterflank met scheermes Peter en goaltjesdief Musa had de tegenstander in de tang, terwijl Wannes en Sjaak vanaf links steeds dreigender werden richting de goal van Terneuzen.
De werklust aan Seroos zijde werd uiteindelijk beloond, want na een scrimmage voor de goal kon Rooney de 1-0 binnentikken. De protesten van de tegenstander vond geen gehoor bij de uitstekend leidende scheidsrechter en zo stond de koploper ineens op achterstand.

Terneuzen nam zich voor een tandje bij te zetten, maar defensief stond het bij Seroos als een huis. De directe tegenstander van Peter had zich een hele andere middag voorgesteld, want achter het studentikoze uiterlijk van onze rechtsback, gaat een waar beest schuil. Stiekem wordt hij al vergeleken met spelers als Pepe, Materazzi of Stam. Alle aanvallen werden afgeslagen en Seroos 6 ging op zoek naar een tweede treffer. Het was uiteindelijk Hansie Hansie die zich een weg baande door de verdediging en de 2-0 liet aantekenen.

De oranje mannen van Terneuzen lieten zich echter niet uit het veld slaan en nog voor rust kwamen ze terug tot 2-1. De normaal gesproken zeer atletische Jacco vloog tevergeefs richting de bovenhoek om het schitterende schot te kunnen keren. Een wonderschone goal en een domper voor Seroos.
Na rust was het spelbeeld omgekeerd en dicteerde Terneuzen steeds meer. Dit had vooral te maken met de 4 jonge wisselspelers, die in de rust waren ingevlogen vanuit Zeeuws Vlaanderen.
De gemiddelde leeftijd ging met 14 jaar omlaag en daar had Seroos 6 niet van terug.

Lang werd standgehouden, maar uiteindelijk moest het 6e het hoofd buigen. Een slechte voorzet waaide pardoes in de verre hoek, waarmee de stand gelijk getrokken werd. Een aantal minuten later lag ook de 2-3 achter Jacco. Voorstopper Tjeerd had zijn tegenstander de hele wedstrijd in de tang, maar nu was ‘ie hem een seconde kwijt en prompt was de beslissing gevallen.
Een late kopbal van Arno werd nog van de doellijn gehaald en een punter van Tjeerd richting de goal, ballenvanger of kerktoren bracht helaas de 3-3 niet meer op het bord.
Ondanks het verlies kunnen we terugkijken op een goede wedstrijd, een gezellig etentje en een heerlijk avondje in de kroeg. Het bestuur van Seroos, dat zich de hele wedstrijd in en rond de dug-out ophield, kan tevreden zijn over de voorbeeldfunctie van zowel de coach als het complete elftal.