Seroos 2  mocht zaterdag aantreden tegen Walcheren 2. Een ploeg die we al vaker hadden getroffen in de eerste klasse. De vorige editie van deze (uit)wedstrijd verloor Seroos onnodig met 2-0 door onder andere een aantal persoonlijke fouten. Seroos had dus wat recht te zetten bij dé club van Walcheren, zoals een spandoek op het eerste veld aangaf. Het is duidelijk dat hier de meningen over verdeeld zijn..

De opstelling voor deze wedstrijd was als volgt:
Jens op de goal, in de verdediging Niels, Arjen, Jeffrey en Jordi. Op het middenveld Jeroen, Jannick, Steven en Peter. De voorhoede bestond vandaag uit Melvin en Maikel. Tijdens de warming-up werd bekend gemaakt dat Maikel alleen de eerste helft zou spelen. Dion en Merijn namen plaats op de bank.

In het begin van de eerste helft kwamen beide ploegen eigenlijk niet tot echt grote kansen en was het vooral zoeken naar de vrije man voorin. Daarnaast lag het spel regelmatig stil door overtredingen van beide kanten. Walcheren liet veelal het initiatief aan Seroos dat probeerde op te bouwen via het middenveld door Jeroen en Jannick te bereiken. Na een aantal keer slordig balverlies van Seroos was het Walcheren dat voor het eerst dicht bij de goal kon komen door een snelle omschakeling via de flanken. Dit werd door Walcheren slechts omgezet in corners waar niet echt gevaar vanaf kwam. Voor Seroos bleven de kansen lang op zich wachten doordat de eindpass op Melvin of Maikel nét niet goed was. Wel is het dichtbij een doelpunt vanuit de corner waar Arjen de bal net over kopt. Door een aantal goede combinaties op het middenveld komt het tot een paar schoten van afstand. Vlak voor rust krijgt Seroos nog een vrije trap rond de zestienmeter. Het is Maikel die de vrije trap tot zich neemt en de bal rechts in de bovenhoek plaatst, maar de keeper weet deze bal te keren. Met de brilstand op het bord gaan we aan de thee en dit kwam redelijk overeen met het spelbeeld.

Na de rust komt Dion in het veld voor Maikel. In de tweede helft staat er een heel ander Walcheren op het veld. Walcheren koos direct de aanval en kwam vrij fel uit de kleedkamer. Seroos had hier eigenlijk geen antwoord op waardoor Walcheren gevaarlijk voor de goal van Jens wist te komen. Seroos had erg veel moeite met de opbouw en kwam in deze fase weinig aan voetballen toe. Via een goede omschakeling is het (de inmiddels ingevallen Merijn) die met een scherpe voorzet Melvin bereikt. Melvin weet de bal binnen te knikken waardoor Seroos in een moeilijke fase op voorsprong komt. Na het doelpunt is het Seroos dat meer het heft in eigen handen neemt, steeds beter gaat voetballen en achterin steeds minder weg geeft. Waar het in de eerste helft al gevaarlijk was vanuit de corner, is het ditmaal wel raak. Arjen stijgt boven zijn directe tegenstander en kopt de bal binnen waardoor Seroos de marge weet te verdubbelen. Vlak na de goal is Walcheren dichtbij de aansluitingstreffer. De Walcheren spits komt oog in oog met Jens, die zijn doel goed verkleint en de bal weet te keren. Tegen het einde van de wedstrijd ligt er voor Seroos voorin steeds meer ruimte. Het krijgt uit een aantal fraaie combinaties nog een aantal goede kansen om de score verder uit te breiden. Zowel Peter als Melvin raken hierbij het aluminium en de stand blijft ongewijzigd.

Zo zijn de eerste drie punten in de competitie na twee wedstrijden een feit. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Pelikaan op het programma. Het verslag zal geschreven worden door Melvin.