Na een ongeveer 11 maanden geen officiële wedstrijd gespeeld te hebben, stond de bekerwedstrijd in en tegen Kruisland op het programma. Seroos heeft diverse wijzigingen in de selectie ondergaan. Zo gingen Beau, Kova, Niels, Sander en Jorn weg en zijn Robbert, Daan, Djangko, Wessel, Guido en Kaj ons komen versterken. Met diverse nieuwe en veel geblesseerde spelers verloopt de voorbereiding enigszins stroef. Zo was het ook puzzelen om voldoende mensen op de been te krijgen voor de eerste bekerwedstrijd. Met dank aan Roy de Visser en Jeffrey Koets lukte dit.

Seroos startte de wedstrijd met Jordi, Djangko, Jeffrey, Jasper, Wessel, Robbie, Guido, Peter F, Denvy, Aron en Daan. Robbert, Roy, Sil en Peter G begonnen als wissel. De uitploeg begon fel en creëerde in de beginfase een paar goede kansen via Aron en Daan. Helaas leidde het niet tot een voorsprong. Kruisland kreeg daarna meer grip op de wedstrijd en drukte Seroos steeds verder terug. Nadat een grote kop kans nog over ging, was het na ongeveer 15 minuten spelen raak. Eén van de spitsen van Kruisland schoot de bal vanaf 16 meter hard in de hoek: 1-0.
Seroos was daarna wat van slag en Kruisland zette door. Desondanks werd het op een kopbal na niet erg gevaarlijk. De rust leek gehaald te worden met deze stand, maar de scheids besloot, terwijl het een normaal duel leek, Kruisland een vrije trap te geven op ca. 25 meter van het doel. De aanvoerder plaatste de bal over de muur net onder de kruising. Jordi kreeg zijn hand er onvoldoende achter, waardoor de ruststand 2-0 was.

In de rust werden Daan en Wessel gewisseld voor Peter G en Roy. De wissels moesten samen met de tactische wijzigingen voor nieuw elan in de ploeg zorgen en Kruisland verder van de goal afhouden. Het was toch de thuisploeg die sterker aan de tweede helft begon. Het leidde al vroeg tot een grote kans voor de spits, die de bal van dichtbij over schoot. Vervolgens bleef Kruisland de aanvallende partij, maar creëerde het maar twee grote kansen in de tweede helft. Een middenvelder schoot de bal na een goede voorzet voor open goal op de paal en de rechtshalf verdiende een strafschop na een overtreding van Peter F. De rechtshalf stuurde Jordi de verkeerde hoek in en maakte er zo 3-0 van.
Kruisland geloofde het daarna wel en het tempo ging wat meer uit de wedstrijd. Seroos profiteerde er bijna van, maar de keeper redde een schot van Aron ternauwernood met zijn voeten. Verder vielen Robbert en Sil nog in voor Djangko en Denvy. Het maakte geen verschil meer in de stand, waardoor de eerste bekerwedstrijd met 3-0 werd verloren.

Met de wijzigingen in de selectie en de geblesseerde spelers stonden er 7 andere basisspelers in het team t.o.v. de basiself van vorig jaar. Het is niet gek dat het team aan elkaar moet wennen, maar de strijd die werd geleverd is een goede basis om op voort te borduren. Indien deze strijd met meer scherpte voor de goal en meer zuiverheid in de passing gecombineerd gaat worden, is een beter resultaat in de tweede bekerwedstrijd zeker mogelijk!

Ik geef de pen door aan de nieuwe aanvoerder voor het verslag van de wedstrijd tegen MZC’11.