Na een mooie overwinning tegen Luctor Heinkenszand stond Serooskerke afgelopen zaterdag de thuiswedstrijd tegen de Bevelanders te wachten. Bevelanders dat vorige week nog verrassend wisten te winnen van onze directe concurrent Dauwendaele. We waren dus gewaarschuwd. Scherp beginnen en laten zien dat er op Seroos niets te halen valt, dit was de opdracht die de mannen van Cees Houtepen meekregen.

We starten de wedstrijd in een ietwat gewijzigde opstelling ten opzichte van vorige week, Alex en Wessel keren na vakantie weer terug in de basis en ook Jeffrey Koets die herstelt is van Covid-19 mag zijn opwachting weer maken in de basis. Opstelling: Jordi, Robbie, Jeffrey, Peter, Wessel, Ruben, Jordy, Kaj, Sil, Lars en Aron.

Bevelanders begint scherp aan de wedstrijd en dit resulteert direct in twee grote kansen voor de bezoekers, gelukkig voor ons is Jordi scherp en pareert het eerste wapenfeit van de bezoekers. Na een minuut of 10 spelen is het Wessel die goed doorkomt over de linkerkant wat resulteert in de eerste corner voor Seroos. De scherpe corner van Jordy wordt weg gebokst door doelman Oosse en valt voor de voeten van Ruben die geen moment aarzelt en de 1-0 binnen schiet.

In de 20e minuut is het de aanvoerder en spelverdeler van Bevelanders die het veld moet verlaten met een ogenschijnlijk zware blessure. Seroos krijgt door het wegvallen van de spelverdeler bij Bevelanders meer ruimte om te voetballen en wordt sterker. Na wat kleine speldenprikjes van onze zijde krijgen we in de 38e minuut wederom een corner. Ditmaal is het Aron die vanuit een afgeslagen bal de trekker overhaalt en de 2-0 tegen de touwen ramt. Net voor rust krijgt Aron ook nog de mogelijkheid om de 3-0 te maken, na een goede voorzet van Robbie kopt hij de bal zeer zwak in waardoor het 2-0 blijft, we gaan rusten.

Seroos opent de tweede helft sterk en dit resulteert weer direct in een grote kans voor Aron. Na een goede voorzet van Jordy probeert Aron het dit keer met een omhaal een zeer artistieke keuze, maar hij had de bal beter aan kunnen nemen. Na ongeveer 53 minuten voetbal is het tijd voor de mooiste goal van de middag. Na een schitterende aanval uit het boekje is het Wessel met een afgemeten voorzet op de doorgelopen Sil en deze legt de bal binnen 3-0!

Er lijkt geen vuiltje aan de lucht totdat en middenvelder van Bevelanders bedenkt Jordi eens te testen vanaf een meter of 30 meter. Jordi zat even met zijn gedachten bij de kleine Suurmond in spé en reageerde net te laat op de inzet, 3-1. Bevelanders put aardig wat moed uit de aansluitingstreffer en gaat wat opportunistischer voetballen dit resulteert direct in nog een grote kans voor de bezoekers. Jordi is dit keer wel alert en pakt de inzet vakkundig met zijn voet. Na wat wisselingen aan weerszijde kabbelt de wedstrijd voort en is het in de 74e minuut Ruben die voor de 4-1 tekent. Na een afgemeten vrije trap van Kaj kopt Ruben zijn tweede van de middag binnen 4-1!

In de 77eminuut verzuimt Sil zijn tweede van de middag te maken, na goed werk van Alex mist Sil voor open goal. Zonde wat dit had een mooie bekroning geweest op een uitstekende wedstrijd van onze linksbuiten. Dan nu nog even terug naar die aansluitingstreffer van de Bevelanders. Jordi was even afgeleid met de komst van de kleine Suurmond, het zal toch niet tijdens een wedstrijd gebeuren… Totaal verzonken in gedachten werd hij opgeschrikt door een verrassend zondag schot dat binnen viel.

Gelukkig werden de gebeden van Jordi gehoord en is op zondag 5 februari kleine Noa geboren. We feliciteren onze keeper met de geboorte van zijn dochter. Hopelijk staat hij volgende week zaterdag uitgerust en wel zijn mannetje in de kraker tegen Patrijzen. Hier zal de man in vorm verslag van doen. Hopelijk kunnen we dan ook weer rekenen op jullie support.

Foto’s van deze wedstrijd, gemaakt door Irene Overbeeke, zijn hier te bekijken.