Na het gelijke spel van vorige week tegen de meeuwen, was Serooskerke erop gebrand om zich te herstellen tegen de tegenstander van afgelopen zaterdag RCS. Nog voordat we vertrokken hadden we al een probleem, een vedette uit het eerste, Bjarne was te laat. Normaal gesproken zou je dan wissel zitten maar iets met een vedette en het eerste team, dus mocht Bjarne gewoon beginnen aan de wedstrijd. Uiteindelijk vertrok Serooskerke vol goede moed naar RCS toe. Aangekomen in de bunker bij RCS kwam Serooskerke erachter dat ze vandaag lekker op kunstgras mochten spelen. Hier was iedereen natuurlijk blij mee want dit kwam uiteraard het spel van Serooskerke te goede. Het voordeel voor Serooskerke was dat de trein dit weekend gelukkig niet reed hierdoor konden we ook niet worden afgeleid door de enorm mooie treinen die normaal gesproken meermaals langs zouden zijn gekomen.

Klokslag 12:30 werd er gefloten voor het begin van de wedstrijd. Na 45 minuten was er helemaal niks gebeurd, hier gaan we dus ook niet verder op in. Het enige lichtpuntje dat er was in de rust, is dat het nog 0-0 was en hierdoor alles nog mogelijk was.

Na een lekker bakje thee in de rust kon de 2e helft beginnen. Serooskerke begon goed aan de 2e helft. Na 50 minuten was er dan toch het eerste spektakel van de wedstrijd. Roy schoot vanaf randje 16 uit stilstand de bal vol op de lat. Helaas voor Roy zat de bal er niet in maar dit was wel het startschot voor Serooskerke om vol voor de winst te gaan. Na ongeveer 55 minuten spelen kreeg Maikel de bal ingespeeld op randje 16. RCS zette geen druk (Wat te begrijpen was want Maikel had al een paar keer vrij op goal geschoten en tot nu toe ging alles naast of over) waardoor Maikel de bal kon klaarleggen voor zijn dodelijke linker en BAM de 0-1 stond op het scorebord. Nadat Maikel de bal in de goal zag gaan klonk er een enorme brul over heel het sportpark waardoor iedereen gezellig mee kon genieten van de goal van Maikel. Overigens roept Maikel niet heel veel in een wedstrijd maar soms komen er wat oerkreten uit zoals bij een goal.

Na de 0-1 bleef Serooskerke goed voetballen en kwamen ze tot gevaarlijke kansen. Na ongeveer 20 minuten voetballen in de 2e helft, kreeg Bjarne de bal aan de linkerkant aangespeeld. Iedereen wist alweer hoe laat het zou zijn en liep alweer naar achteren aangezien Bjarne toch nooit de bal afspeelt. Echter wist Jeffrey Poppe dit nog niet en bleef dus maar naar voren lopen, dit bleek later een goede zet te zijn geweest want de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Bjarne speelde zijn man goed uit waarna hij met buitenkant rechts, ik herhaal nog een keer buitenkant rechts (Dit probeert hij z’n 10 keer per wedstrijd normaal gesproken gaat dit altijd fout) een voorzet gaf die panklaar op Jeffrey Poppe zijn hoofd viel, waarna Jeffrey makkelijk de 0-2 tegen de touwen kon knikken. Zou dit dan toch de connectie zijn uit het 1e, wie weet. Uiteraard zoals altijd gooide Maikel er weer een brul uit nadat hij zag dat de 0-2 tegen de touwen was gekopt. Hierdoor wist iedereen gelijk dat het 0-2 was geworden voor Serooskerke.

Na de 0-2 bleef Serooskerke goed voetballen wat uiteindelijke leidde tot de 0-3. Ruud werd diep weggestuurd vanaf eigenhelft (Dit was volgens de grensrechter wel buitenspel, hoe dit precies zit vragen we ons nog steeds af) en legde de bal netjes af op Bjarne waardoor Bjarne zijn degelijke wedstrijd kon belonen met een goal. Uiteraard, je raadt het niet, maar Maikel gooide er weer een enorme brul uit. Na de 0-3 nam Serooskerke gas terug en dachten ze de wedstrijd makkelijk uit te spelen, echter had RCS hier nog geen zin in. Uit een kluts situatie schoot een speler van RCS vanaf ruim 40 meter de bal achter Jens. De meningen zijn hierover verdeeld maar volgens vele was Jens toch aan het kijken of er echt geen mooie trein langs kwam waardoor hij deze bal niet kon hebben. Uiteindelijk na de 1-3 mochten de wisselspelers ook nog even lekker draven op het kunstgrasveld en kwam Serooskerke niet meer in de problemen. Waardoor uiteindelijk de wedstrijd werd gewonnen met 1-3. Zoals Peter heel de wedstrijd al zei “Het is weer top, het is weer toppie”. Volgende week staat er een belangrijke thuiswedstrijd tegen EBOH op het programma voor Serooskerke 2. Onze snelle rechtsbuiten of te wel boeie Ruurd gaat hier een mooi verslag over schrijven.