Op 18 mei 2019 stond de topper tegen Oostkapelle op het programma. Eerder dit seizoen werd de thuiswedstrijd gewonnen met 1-0. De afgelopen weken leken beide ploegen, gezien de uitslagen, al hun krachten op te sparen voor deze wedstrijd. Nadat Seroos vorige week 3-3 had gespeeld tegen Bru, vertrokken de manschappen van trainer Petersen zondagochtend richting het zonnige Belek. Hier zou de voltallige selectie tot donderdagavond verblijven om zich achter gesloten deuren voor te bereiden op dé wedstrijd van het jaar. Zo werd er op maandag en dinsdag tweemaal getraind op de prachtige trainingsvelden achter het hotel. Op woensdag was er tijd voor wat ontspanning in de vorm van een multi-bal toernooi. Jos Tuns had een viertal velden uitgezet waar in tweetallen werd gestreden om de felbegeerde beker. In de finale namen Alex en Jordi van Schaijk het op tegen Jeffry en Peter Francke. Er werd een potje floorball gespeeld, waarin de boezemvrienden Alex en Jordi aan het langste eind trokken. Op donderdagochtend werd er nog geoefend tegen de plaatselijke vereniging. Tijdens deze afsluitende activiteit bleek Peter Gideonse in wereldvorm te verkeren, door maar liefst 3x te scoren. Door dit sterke optreden maakte hij het Gerrit er niet makkelijker op.

Op zaterdagochtend maakte Gerrit dan eindelijk de opstelling bekend. Hierin bleek geen plek te zijn voor Peter, wat tot grote verbazing bij de rest van de spelersgroep leidde (dit bleek achteraf een truc). Nadat de selectie had genoten van een heerlijke Marokkaanse maaltijd van leider Ruud, werd er koers gezet richting OKP. Eenmaal aangekomen op sportpark Duinhelm bleek het veld er ontzettend triest bij te liggen. Na een scherpe warming-up en een aantal clichés betraden beide legers het veld. Een prachtige vuurwerkshow volgde door de fantastische aanhang van Seroos, waarvoor grote hulde! Na het eerste fluitsignaal leek het spel van Seroos ook wel op een vuurwerkshow. De ene na de andere aanval werd opgezet en er werden hier en daar wat kleine speldenprikjes uitgedeeld. In de 23eminuut kreeg Oostkapelle een corner. Bjorn zat al met zijn hoofd bij 10 juni (hij doet dan mee aan het NK-beachvolleybal) en smashte de bal uit de lucht. De scheidsrechter kon niets anders dan de bal op de stip leggen. Arjen Pattenier na de aanloop en keek op dat moment naar de zwoele blik in JordY zijn ogen. Hij raakte volledig van de leg en schoot de bal op de paal. Niet veel later zette Aron vanaf de rechter kant een dribbel in. Hij liep voorbij twee man, waarna hij onreglementair werd neergelegd. Beau en Maikel gingen achter de bal staan, waarna Beau de bal trapte. De bal verdween in eerste instantie in de muur en leek op niets uit te lopen, totdat Beau de bal daarna snoeihard langs de muur in de verre hoek schoot. De prachtige goal werd gevierd door een ongecontroleerde manier van juichen, waarbij de motoriek het bij menig speler ietwat in de steek liet. Dit maakte uiteindelijk geen moer uit, want Seroos stond voor en de ‘harde’ kern van OKP werd muisstil.

In de rust deelde Jos heerlijke winegums uit, waarna de slagers weer vol energie richting het veld gingen. De tweede helft domineerde Seroos, door Oostkapelle geen moment het gevoel te geven dat zij in aanmerking zouden komen voor de drie punten. Na 10 minuten in de tweede helft kwam er een voorzet vanaf de linkerkant. Aron was hier als de kippen bij en schoof de bal koelbloedig in de hoek. De goal werd gevierd met de voltallige Seroos aanhang, wat tot prachtige taferelen leidde. Ongeveer vijf minuten later bewees Peter zijn team een dienst door Robbie de Nooijer volledig uit de wedstrijd te halen. Hij riep vanaf de zijkant of hij zijn shirt mocht hebben en Robbie bleek daarna volledig van de leg. Deze sarcastische woorden van Peter bleken uiteindelijk de doodsteek voor Oostkapelle. Ongeveer 15 minuten voor het einde van de wedstrijd kwam naar mijn mening de mooiste goal tot stand. Er werd over meerdere schijven gevoetbald, wat Seroos al het gehele seizoen probeert uit te voeren. In eerdere fases van het seizoen verliep dit soepeler, dan in de afgelopen weken. Doordat Aron de voorzet uiteindelijk fantastisch binnen knikte, bleek dat al dat trainen dit seizoen niet voor niets is geweest. Hierna werd de wedstrijd rustig uitgespeeld, zonder dat Oostkapelle ook maar een kans creëerde. Dit is met name een compliment waard richting de verdediging die de gehele wedstrijd alles keurig op slot wisten te houden. Nadat de scheidsrechter het wel welletjes vond ontstond er een waar volksfeest op het veld. De supporters en spelers vierden samen deze prachtige overwinning, omdat zij als collectief deze wedstrijd hadden aangepakt. Zelfs de ‘harde’ kern van OKP was het hier mee eens en gaf de spelers van Seroos een applaus toen zij het veld verlieten. Hiermee werd deze sportieve middag op mooie wijze afgesloten, met uiteindelijk een terechte winnaar.

Vanuit deze wil ik alle supporters bedanken die ons tijdens deze wedstrijd hebben gesteund. Zaterdag staat de laatste competitiewedstrijd op het programma tegen SSV’65. Daarna zal de slotavond plaatsvinden, waarmee onder het genot van een biertje (of twee) het seizoen op een gezellige manier wordt afgesloten.

Kenneth den Hollander was aanwezig en maakte mooie foto’s. Die zijn via deze link te bekijken.