Coronacrisis, woningcrisis, klimaatcrisis, stikstofcrisis, asielcrisis, energiecrisis, koopkrachtcrisis, watercrisis. Wie de wanhoop nabij is, adviseer ik een bezoek aan sportpark Noordhout. Daar word je weer zen. De kantine als sanatorium. Zelfs na een voorbereiding met meer nederlagen dan overwinningen.

Na verlies in de eerste thuiswedstrijd van dit seizoen tegen FC Dauwendaele. De grasmeester van Seroos vindt nog steeds Middelburgse spelers die zich die middag te diep in het eigen strafschopgebied hebben ingegraven. Zelfs na deze zaadpot halen de blauwwitte hun schouders op. Komt wel goed, joh. Hoe blind van verliefdheid clubsupporters soms ook zijn, zij hebben hun ogen niet in hun zak. Deze zomer aanvulling van het opgeheven O19. Fijne voetballers. Relatief jong en met sportief groeipotentieel. Die vast wel even moeten wennen, maar voetballen kunnen ze. Laat Jacco en Robbie maar lekker sleutelen.

Zo mocht Serooskerke 3, onder de stralende Zeeuwse zon, aantreden voor de laatste bekerwedstrijd op sportpark Veersepoort tegen MZVC 4. Een elftal vol luisteraars van Radiozender Joe. Weet u wel, die nieuwe zender voor de swingende veertigers, alleen was hier weinig swingends aan.

Al snel bleek dat Bart aandachtig naar het Nederlands elftal heeft gekeken tijdens de interlandperiode, met een assist en doelpunt ontpopte hij zich als een echte Denzel Dumfries. En waar Ronald Koeman het moet doen met Wout Weghorst mocht Jacco zich gelukkig prijzen met de aanvulling uit de overige senioren. Waar Jasper en Melvin van waarde waren met beide 3 doelpunten, liet nieuwkomer Jur met 2 doelpunten zich gelden. Met een 0-9 overwinning sluit Serooskerke 3 de voorbereiding af en mag het zich gaan richten op de competitie.

De competitie die vorig seizoen eindigde met een sterke 2de plaats op de ranglijst. Met hoop naar meer, maar waar het kampioenschap nooit echt binnen handbereik heeft gelegen. Na een jaar lang met een vaste selectie te kunnen spelen lijkt alles nu anders. Voor eventuele kampioenskoorts is het nu nog te vroeg, maar Serooskerke 3 heeft iets belangrijkers in handen: vertrouwen in plaats van hoop.

Mathijs