Serooskerke, 24 april 2020

Update Coronavirus en voetbal
Na de persconferentie  van de premier op dinsdagavond 21 april 2020 hebben we als bestuur weer een aantal zaken besproken en willen die graag met jullie delen. De veranderingen in maatregelen zijn ook voor onze vereniging leidend en daarnaast hebben we een aantal afstemmingen gedaan die richtinggevend zijn. Met andere woorden het gezonde verstand gebruiken en vooral de 1,5 meter in acht nemen. En we hebben goed nieuws te horen gekregen dat onze jeugd weer mag sporten en bewegen, dus ook lekker voetballen! Hier zijn we erg blij mee.

Wat betekent dat voor de vv Serooskerke?

Trainingen jeugd
Vanaf 29 april kunnen jongeren t/m 12 jaar en jongeren van 13 t/m 18 jaar weer wat gaan trainen. Hieronder puntsgewijs de besluiten:

• Kinderen en jongeren krijgen vanaf 29 april meer ruimte voor georganiseerde buitensport en -spel (geen officiële wedstrijden).
  • Kinderen tot en met 12 jaar kunnen onder begeleiding samen buiten sporten.
  • Jongeren van 13 tot en met 18 jaar mogen onder begeleiding buiten sporten met elkaar, maar dan met 1,5 meter afstand ertussen.
  • Gemeenten maken hierover afspraken met sportverenigingen en buurtsportcoaches; er kunnen daardoor verschillen tussen gemeenten ontstaan.

Er zijn vanuit de gemeente een aantal punten extra benoemd:

• Er wordt te allen tijde onder begeleiding gesport. Dit betekent dus dat wanneer er een sportactiviteit plaats vindt er een begeleider moet zijn. Het mag dus niet zo zijn dat de hekken van het complex worden open gezet en dat iedereen zomaar toegang mag krijgen om te sporten wanneer hij/zij dit wilt.
  • Ouders mogen niet het sportcomplex betreden. Dit betekent dat ze alleen hun kind(eren) mogen afzetten en weer ophalen buiten het sportcomplex. Wij willen de sportverenigingen vragen om dit goed te organiseren, zodat iedereen zich kan houden aan de 1,5 meter maatregel.
  • Het clubhuis, de kantine, bestuurskamer, kleedaccommodatie blijft gesloten. Omkleden en douchen, dient dus thuis te worden gedaan.
  • Er mag niet gesport worden samen met een volwassene of gemengd met de bovenstaande doelgroepen. Dus niet een potje tennis tussen een 14 jarige en een 50 jarige, niet een voetbaloefening van O11 samen met spelers uit O14.

Ook willen we, zoals ook door onze overheid is aangekaart, de voetbalactiviteiten open stellen voor niet-leden. We moeten dit maar zien als een uitdaging en ook een mooie kans om onze mooie voetbalsport te promoten. En verder onder de aandacht te brengen door ook niet leden te betrekken bij onze club.

Vanuit de SJO Serooskerke/Veere Jeugdcommissie zullen spelers, leiders, trainers en ouders hierover verder worden geïnformeerd. Wij vragen jullie je aan de regels te houden en wensen jullie allemaal veel plezier op het voetbalveld. En zorg ook voor aandacht voor elkaar. We zijn er nog lang niet, maar als we deze stapjes kunnen blijven maken dan komen we er samen doorheen. Probeer ervan te genieten, ondanks alles.

Begrotingsvergadering
We zijn op dit moment bezig met de voorbereidingen voor de begroting 2020/2021. Een fysieke ledenvergadering zit er voorlopig niet in. Wellicht krijgen jullie de stukken in juni 2020 toegezonden en als er vragen zijn kunnen die via e-mail worden gesteld. Maar dit gaan we nog verder uitwerken.

Feestavond
Onze slotavond hebben we helaas ook moeten annuleren. In overleg met evenementencommissie hebben met de band the Moon (Peter Heyt) afgesproken om misschien later in het jaar een feestavond te organiseren. We gaan een aantal opties onderzoeken en later met jullie delen.

Verkoop clubhuisvoorraad
Op zaterdag 2 mei 2020 zullen we onze kantine voorraad verkopen. We verkopen  een groot deel van onze voorraad onder onze leden en supporters. Het gaat vooral om kratjes bier, deze zijn te koop (inclusief statiegeld voor € 15,00 per stuk).

App en bel je bestelling vooraf door naar Rinus Louwerse, 0636052321. Hij zal met je afspreken om je bestelling op te halen op zaterdag 2 mei tussen 11.00 en 12.00 uur, Wees er snel bij, want op=op! Bestellingen op volgorde van binnenkomst. Betalingen alleen met pin! En houdt de afstand van 1,5 ook hier in de gaten. Helpen jullie ons van de voorraad af? En zo steun je de club ook nog een beetje.

Onderhoud velden
Zoals de vorige keer al aangegeven heeft het groot onderhoud aan onze velden al plaatsgevonden.

Voor het te plaatsen hekwerk is een omgevingsvergunning aangevraagd omdat er op ons verzoek een wat hoger en steviger hekwerk gaat komen. Zodat het mogelijk wordt om hier reclameborden/doeken aan te bevestigen. De ligusterhaag is wel al deels ingepland. Echter was er waarschijnlijk iemand die zijn tuin ook graag wilde voorzien met dergelijk plantmateriaal, want de rest is in de nachtelijke uren ontvreemd van ons sportpark! Eigenlijk te bizar voor woorden. Zodra het weer het toelaat zal de rest ook worden aangelegd. Ten slotte zijn we ook nog in overleg met de gemeente over het sproeien van de velden. In verband met het doorzaaien(zaad nog niet gekiemd) kan dit op dit moment nog niet plaatsvinden.

We houden jullie op de hoogte van mogelijke activiteiten en eventuele wijzigingen. We rekenen op begrip en verdere medewerking.

Tot zover.

Blijf gezond, pas goed op jezelf en zorg goed voor elkaar in deze bijzondere tijd.

Bestuur vv Serooskerke