Op zaterdag 9-9 stond de bekerwedstrijd tegen de buren SVOD op het programma. Een wedstrijd die dit seizoen nog 2 keer op het programma zal staan, maar dan in competitieverband. Een mooie test om te kijken hoe we er voor staan. Op voorhand zou je denken dat de hoge temperatuur buiten misschien roet in het eten zou gooien, maar voor een wedstrijd als deze hoeft niemand zichzelf op te laden. Ook de supporters van beide dorpen niet, die gelukkig niet het strand boven de derby verkozen. Daar zouden ze achteraf gezien ook zeker geen spijt van krijgen.

De invloed van verzorger Jos Tuns binnen de selectie kwam maar weer eens bovendrijven toen op vrijdagmiddag in de groepsapp van diverse spelers al de eerste appjes verschenen; naturel chips, bouillon & zoute drop eten voor de wedstrijd! Jos kan er alleen maar trots op zijn.

Tot nu toe draait Seroos een mooie voorbereiding. De 1e bekerwedstrijd werd met 0-2 gewonnen van Cluzona en op dinsdag werden de Boys uit Terneuzen met 3-0 terug naar huis gestuurd. Opstelling: Jens, Djanko, Tom, Finn, Wessel, Kaj vd Raffelaar, Beau, Jordi Sinke, Lars, Alex ©, Bjarne.

Op de bank Jordi van Schaik, Jeffrey koets, Jurre, Kaj Cevaal & Tygo.

De wedstrijd begon zoals veel wedstrijden beginnen, met de aftrap. Daarnaast tastten beide ploegen in de eerste fase wat af waarna Seroos, misschien wat tegen de verwachtingen in, het meeste balbezit had in de eerste 10 minuten. Het deelde hier en daar wat speldenprikjes uit maar tot echte kansen kwam het nog niet. Daarna namen de buren wat meer de overhand wat kort voor de drinkpauze resulteerde in een vrije trap op een voor hen mooie plek, maar deze werd net naast geschoten. Na de drinkpauze was het in de 25e minuut SVOD dat in de aanval was, maar Beaudoin en Finn onderschepten de bal op de achterlijn. Finn kapte hierbij een man uit en wist met een bal tussendoor zijn broer te bereiken. Die zette op zijn beurt een dribbel in, kapte ook een man uit en zette Jordi Sinke met buitenkant voet 1 op 1. Sinkie schoot die bal onberispelijk binnen en het was 1-0 voor Seroos! Daarna nam het vertrouwen aan de bal bij de thuisploeg toe en nam Seroos het initiatief in handen. Bjarne kreeg kort na elkaar 2 kansen, een schot op de keeper en een kopbal die net naast ging hadden zomaar de 2-0 kunnen opleveren maar die bleef uit. Finn kopte uit een corner vervolgens daadwerkelijk de 2-0 binnen, maar de scheidsrechter keurde deze af wegens een overtreding. Net voor de rust was het SVOD dat weer een beetje tot leven kwam en Seroos terugdrong. Uiteindelijk was het alleen even opletten bij een corner die voorlangs werd gekopt, maar daar bleef het bij. Ruststand een verdiende 1-0 voorsprong voor Seroos.

De 2e helft begon wat rommelig waarbij beide partijen streden om de bal. In de 52e minuut kreeg Djanko de bal op ongeveer 10 meter over de helft dan de tegenstander. Die keek een keer op en zag Alex een loopactie in starten. Een afgemeten voorzet bellande op de penaltystip en Alex kon de bal makkelijk binnenlopen. En zo was het opeens 2-0, een ogenschijnlijk comfortabele voorsprong wat bij de buren uit Domburg voor de nodige irritaties zorgde. En de derby zou de derby niet zijn als er ook niet hier en daar wat opstootjes zijn. Die fase was nu aanbeland waarin een aantal spelers van beide ploegen tegen een gele kaart aanliepen. Het voetbal werd er daardoor niet beter op, maar SVOD was de ploeg die hiervoor op zoek moest naar de oplossing. Zij stonden tenslotte met 2 goals verschil achter. Dat deden ze uiteindelijk ook en Seroos werd teruggedrongen met de kont in eigen 16 meter. Eerst was het Jens die met een uitstekende redding een tegengoal wist te voorkomen, gevolgd door een schot wat net voorlangs zijn goal vloog. Vervolgens belandde een kopbal uit een voorzet op de lat en daarna toucheerde een afgeslagen voorzet nogmaals de het aluminium. Bij Seroos waren Jeffrey en Jordi van Schaik inmiddels binnen de lijnen gebracht. Het kon niet goed blijven gaan en in de 82e minuut bracht SVOD de spanning helemaal terug in de wedstrijd. 2-1. SVOD moest nu meer risico gaan nemen op zoek naar de gelijkmaker, waardoor ze achterin dus ook meer ruimte weggaven.  Dat leverde een spaarzame kans op voor Seroos om de wedstrijd te beslissen. Jordi van Schaik kon alleen op de keeper af, werd wat gehinderd, maar kon de keeper net niet goed omspelen. Bij Seroos kwamen Kaj Cevaal en Jurre er nog bij om de voorsprong te verdedigen. Helaas lukte dit niet en viel in de 90e minuut de 2-2 alsnog. Daar bleef het niet bij want SVOD ging er nog één keer voor. weer een voorzet, weer de bal op de lat. Daarmee was de eindstand bekend. 2-2. Voor Seroos duurde de wedstrijd helaas 10 minuten te lang. De supporters konden blij zijn dat ze vooraf niet voor het strand gekozen hadden, want ondanks de warmte zijn ze goed vermaakt.

Zaterdag 16-9 staat de laatste bekerwedstrijd op het programma, om 17.00 uit tegen Roosendaal. Zij wisten met maar liefst 7-1 te winnen van Cluzona. Op Cluzona na hebben alle ploegen dus nog kans om de volgende ronde te bereiken.

Videobeelden en een verslag van deze wedstrijd zijn te bekijken op de website van de PZC.

Irene Overbeeke was er ook bij, haar foto’s zijn te bekijken op onze Facebookpagina.