De tweede bekerwedstrijd van Seroos 3 was tegen FC Dauwendaele 2. Dit team bleek vorig seizoen de angstgegner te zijn voor Seroos 3. In de eerste wedstrijd werd kansloos verloren met 5-1. In de thuiswedstrijd kwam Seroos beter voor de dag, maar werd helaas alsnog verloren met 3-4. Tijd voor revanche dus!

Waar we vorige week een mooie mix hadden van alle seniorenteams, konden we het deze week beperken tot enkel spelers van de hoogste 4 elftallen. Ramon Dekker kwam terug van een weekje trainingskamp in het zonnige Albufeira. Met de weersvoorspellingen voor deze zaterdag kwam dit mooi van pas. Mathijs was ook weer deel van de selectie, al was het nog even spannend of hij wel op tijd op Seroos kon wezen. Mathijs was ’s ochtends namelijk beland in een heuse speurtocht naar de kat.

Waar Mathijs een kwartier te laat op de voetbal was, kwam de tegenstander ruim een uur van te voren al aan op sportpark Noordhout. De spelers van Seroos 3 liepen naar de kleedkamer om het fantastische tactische plan van Jacco aan te horen, toen de spelers van Dauwendaele al naar het veld liepen om aan de warming-up te beginnen.

De opstelling van Seroos was als volgt:

Tygo
Bart – Raoul – Jurre – Ramon M
      Kaj – Marcio – Sam
     Mylo – Melvin – Dion

Op de bank namen Justin, Mathijs en Ramon D plaats. Benneth mocht na een spannend potje latje trap gaan vlaggen.

Op het heetst van de dag werd er afgetrapt, en de eerste helft gebeurde er weinig spannende dingen. De wedstrijd ging gelijk op, zonder grote kansen aan beide kanten. Na een goede steekpass vanuit het middenveld kwam de spits van Dauwendaele vrij voor de keeper. De spits schrok van het goede uitkomen van Tygo, en vergat deze kans te verzilveren.
Aan de andere kant van het veld werd een corner op schitterende wijze binnen gewerkt door Melvin. Met een tevreden gevoel werden de kleedkamers opgezocht voor de rust.

De tweede helft begon prima. Een aantal kleine kansjes over en weer welke niet tot doelpunten leidden. Met nog iets meer dan 5 minuten te gaan leek Seroos 3 haar angstgegner eindelijk te kunnen verslaan, maar niets was minder waar. De rechtsbuiten van Dauwendaele zag de mogelijkheid om de bal vanaf de achterlijn terug te leggen op de zestien, waar een middenvelder de bal koelbloedig kon afmaken. Deze klap bleek fataal voor Seroos 3, want niet veel later viel de 1-2 ook nog.

De laatste bekerwedstrijd zal helaas alleen een formaliteit zijn. Om 13:00 wordt er afgetrapt in Middelburg tegen MZVC 3. Om de voorbereiding goed af te sluiten zullen de mannen van Seroos 3 er weer alles voor doen om deze wedstrijd wèl te winnen. Hoe dit afloopt kunnen jullie volgende week lezen. Het verslag zal worden geschreven door Dion.