Afgelopen zaterdag mochten de manschappen van Adri aantreden tegen het combinatie elftal van Domburg. Heel de week werd er al naartoe gewerkt met bij de één iets meer spanning op de benen dan bij de ander. Eén van de spelers met spanning was Ruud, maar deze kreeg in de loop van de week de mededeling dat hij onderdeel mocht zijn van het vlaggenschip van onze vereniging. Een enorme eer voor Ruud en zo kwam zijn op één na grootste droom uit. Deze mededeling werd met veel tranen ontvangen in huize Aarnoutse, aangezien dit één van Rens zijn dromen was. Op zaterdag kreeg Ruud wel een grote tegenvaller te verwerken, aangezien hij niet met zijn grote voorbeeld Alex Jobse mocht voetballen.

Na dit slechte nieuws kreeg VVS 2 in aanloop naar de wedstrijd nog meer slecht nieuws te verwerken. Onze trouwe grensrechter, Kees-Pieter, leek de wedstrijd te moeten laten schieten door ziekte. Echter, bleek hij gewoon voorschot te nemen op een enorme kater na een wild avondje zuipen met vrienden. De kater viel gelukkig mee voor Kees-Pieter, waardoor hij gewoon kon vlaggen en dat was maar goed ook (hierover later meer).

De eerste helft begon VVS 2 sterk aan de wedstrijd en dit leidde uiteindelijk ook tot de 0-1. Maikel draaide goed weg bij zijn directe tegenstander en zag onze pizzabakker Rick op volle snelheid de diepte ingaan. Terwijl Rick voor de goal keek, werd hij verblind door een hevige zonnestraal, waarop hij de bal blindlangs hard voorgaf. Gelukkig voor VVS 2 bleek de zonnestraal van Bert zijn kale knikker af te komen en stond hij vogelvrij om de bal achter de keeper te schuiven. Heel eventjes leek het 1-1 te worden. Uit een voorzet van Oostkapelle werd er richting goal gekopt, alleen onze keeper Tygo was nog even in een dromenland. Iedereen die Tygo goed kent, weet dat hij snel wegdroomt als hij aan de menukaart van de Babbelaar denkt en dit was nu ook weer het geval. Waar menig keeper de bal rustig zou opvangen, was deze bal voor Tygo een hete kroket. Normaliter ook geen probleem, maar deze glipte door zijn vingers toch in de goal. Tygo beweerde na de wedstrijd dat dit echt een hete kroket was. U als lezer mag dit zelf bepalen, zie bijgevoegde foto. Gelukkig voor Tygo was Kees-Pieter scherp en vlagde hij voor buitenspel, waardoor de stand 0-1 bleef. VVS 2 hield het betere van het spel en dit resulteerde uiteindelijk ook tot de 0-2. Dit keer was Thomas die onze pizzabakker de diepte instuurde. Na een kleine inschattingsfout van de back van Domburg liep Rick één op één op de keeper en schoot hij zoals wij hem niet kennen rustig de bal achter de keeper van Domburg. Met een 0-2 stand ging VVS 2 de rust in.

0-2 Tegen Domburg is VVS 2 niet vaak gegeven, maar ook zeker geen garantie voor een overwinning. Hier attendeerde wij elkaar ook op en belangrijk was om het eerste kwartier na rust goed door te komen. Deze gedachte zorgde aan de begin van tweede helft voor wat onrust aan de zijde van VVS 2. De bal werd niet meer gemakkelijk in de ploeg gehouden en Domburg kreeg steeds meer de ruimte om gevaarlijk te worden met de bal. Het eerste kwartier goed doorkomen, lukte hierdoor niet en Domburg maakte de 1-2. Na de 1-2 bleef Domburg het betere van het spel houden, maar verder dan enkele speldenprikjes kwam het niet. Na een afgeslagen vrije trap kon Domburg gaan counteren. Binnen drie passes kwam Domburg één op één aan de andere zijde van het veld. Sander Melse, die maximaal tien minuten op het veld stond, trok aan de noodrem en haalde de doorgebroken speler van Domburg net neer voor de zestien meter. Een mooie tackle, welke op de schaal van Peter Francke, minstens negen uit tien kale koppen zou krijgen. Echter, betekende dit ook einde wedstrijd voor Sander en moest VVS 2 verder met tien man met nog dertig minuten op de klok. Dan hoop je als speler, trainer en supporter dat die bal er niet ingaat, maar je voelt het al aankomen, dat gebeurde wel. Maikel, die normaal gezien zijn enkel/hiel na elke inspanning koelt met een Magnum White was dit voor deze wedstrijd vergeten. Met veel geluk raakte de speler van Domburg de dikke enkel/hiel van Maikel, waardoor de bal van richting veranderde en in de goal vloog. VVS 2 hield het laatste halfuur goed stand. Domburg werd ondanks de man meer niet meer echt gevaarlijk en ook VVS 2 zelf wist geen kans meer te creëren.

De eindstand van 2-2 zorgt voor een dubbel gevoel. Er zat zeker meer in als je kijkt naar de eerste helft, maar uiteindelijk mag VVS 2 blij zijn met het behaalde punt. Komend weekend staat de thuiswedstrijd tegen RCS 2 op het programma. Wij zien u graag langs de lijn. Het verslag van deze wedstrijd wordt geschreven door Bert Francke.