In samenwerking met experts uit binnen- en buitenland, coaches, scheidsrechters, ouders en natuurlijk de kinderen zelf, heeft de KNVB het pupillenvoetbal grondig onder de loep genomen. Om onze pupillen in een optimale omgeving te laten voetballen is er vernieuwing nodig: nieuwe wedstrijdvormen.

Wat staat er te gebeuren?

Met ingang van het seizoen 2017/’18 wordt het pupillenvoetbal vernieuwd. Alle pupillen in de leeftijdscategorieën O6 tot en met O12 gaan spelen in nieuwe wedstrijdvormen. Zo worden er bijvoorbeeld wedstrijden gespeeld met minder veldspelers en op kleinere veldjes. Deze nieuwe vormen sluiten beter aan bij de ontwikkeling en het spelplezier van alle voetballende jongens en meiden.

Lees het volledige stuk op de website van de KNVB.

Ook in de Telegraaf werd vandaag een artikel hierover gepubliceerd met meer uitleg.

Maandagavond zullen ook vertegenwoordigers van Serooskerke aanwezig zijn bij de informatieavond van de KNVB. Zodra er meer duidelijkheid is over de exacte invulling en gevolgen van deze wijziging zullen we hierover berichten.